Vraag openen batterij deksel KS

Kleine vraag: hoe krijg ik het batterijdeksel van mijn Seiko KS open?

Ik draai 'm naar de goede kant maar hij lijkt erg geklemd te zijn waardoor ik niet bij de batterij kom. :slightly_frowning_face:

Ik heb al geprobeerd om het dekseltje met wat ducttape te liften; zonder enig succes.

Volgens mij staat die in de “open” stand ?
Anders een héél klein beetje terugdraaien, tot nét niet aan het pijltje.
Wellicht de rubberen dichting die verouderd is en plakkerig is geworden.

Als het probleen enkel het deksel oplichten is ( maar dan moet je echt zeker zijn dat het in de “ vrije stand” staat: een moertje met secondenlijm op het deksel kleven, daar de bijpassende schroef in, en je kan wat kracht uitoefenen.

Die moer krijg je er later wel af.

2 likes

Dat ga ik proberen. Het lijkt inderdaad wel of hij vastgeplakt zit

Ook goed opletten dat je het gleufje niet uitlouterd, want dan is heel het deksel om zeep. Het juiste muntje gebruiken.

1 like

Inderdaad. :+1:

Ik vroeg me af of het hele achterdeksel er misschien af zou kunnen. (en hoe dat zou moeten)

Precies passend muntje erin en proberen te kantelen ( dus niet verdraaien ) je gebruikt het muntje als een soort hefboom.

1 like

Ik merkte dat mijn oude dubbeltje net iets te breed is. Ga zo even de vijl er overheen halen.

Edit: vijl, niet bijl. zo rigoureus is niet nodig denk ik

1 like

Deksel paar keer open en dicht draaien. Duct tape pakken. Goed op deksel plakken. Trekken. Anders inderdaad hele achterdeksel er af halen.

1 like

Hoe doe ik dat bij deze? Is het een klikdeksel?

Geen idee, je foto laat niet alles zien.

1 like

Even een mega upload:

Ik vermoed dat het deksel geklikt is. Maar ik wil 'm niet mollen. :no_mouth:

Dat lukt in ieder geval niet helaas. :slightly_frowning_face:

Lijkt idd op klik deksel.
(Probeer eerst de tape truuk maar.)

1 like

Die lukt echt niet. Ik denk dat deze naar de horlogemaker moet. :neutral_face:

Als er nog iemand is die nog een tip heeft hoe het hele deksel er af kan dan hoor ik het graag.

In ieder geval @MartijnV @Marc_B1 @Horloge24 dank voor het meedenken. :+1:

1 like

Misschien is dit nog een poging waard?
Beetje kruipolie op kleine deksel. Nachtje laten liggen. Dan met goed passende munt of passende stalen schijf, in bankschroef, voorzichtig draaien? Of munt met tang pakken. Met beleid. :wink:

1 like

Ik zou denken een klikdeksel.
@koekoek weet jij toevallig of dit een klik deksel is.

1 like