Mooie klok. Klassiek horloge van een mooi merk. Als dit voor jou het horloge is wat bij jou het juiste ‘gevoel’ teweegbrengt, vooral doen. Bij voorbaat veel draagplezier.
Trek je niets aan van ‘je kan beter wat anders kopen’, (het gemiddelde antwoord hier)
Mooie klok. Klassiek horloge van een mooi merk.
Als dit voor jou het horloge is wat bij jou het
juiste ‘gevoel’ teweegbrengt, vooral doen. Bij
voorbaat veel draagplezier.
Trek je niets aan van ‘je kan beter wat anders
kopen’, (het gemiddelde antwoord hier)
Bedankt voor je reactie "Blauwe"
Ik vind het horloge geweldig mooi maar eigenlijk ver boven mijn budget.
Ik kan het horloge voor een gereduceerde prijs kopen bij de juwelier bij ons in het dorp.
Voor mij is het het een investering die ik 1x doe.
waar het mij om gaat is dus,
wat zijn de bevindingen van het merk Maurice Lacroix
is een handopwind een miskoop ?
(ik heb er zelf geen problemen mee, maar tegenwoordig lijkt alles automatisch
te zijn.)
Belangrijkste is je eigen gevoel over het horloge.
Over het verschil tussen een quartz en een automaat of handopwind is genoeg gezegd en geschreven. Vindt je het zelf niet bezwaarlijk om regelmatig je horloge goed te zetten, is dat geen issue. Heb geen Maurice in mijn bezit maar heb ze regelmatig bewonderd en was onder de indruk van de hoge en bijna perfecte detaillering.
Volgens mij wordt in deze ook een eigen uurwerk gebruikt en geen ingekocht model.
Als de prijsreductie dan ook interessant is, wens ik je veel plezier.
Bedankt voor je reactie "Blauwe"
Ik vind het horloge geweldig mooi maar eigenlijk
ver boven mijn budget.
Ik kan het horloge voor een gereduceerde prijs
kopen bij de juwelier bij ons in het dorp.
Voor mij is het het een investering die ik 1x
doe.
waar het mij om gaat is dus,
wat zijn de bevindingen van het merk Maurice
Lacroix
is een handopwind een miskoop ?
(ik heb er zelf geen problemen mee, maar
tegenwoordig lijkt alles automatisch
te zijn.)
Welkom!
Wat bedoel je “investering”? Als het daarmee een object moet zijn, wat in waarde moet stijgen, denk ik niet dat dit het horloge voor je is. Als je een degelijk horloge wilt, zit je volgens mij goed. Ik heb zelf een ML Miros en Diver. Ze bevallen me prima. De MP zitten daar nog een stap boven met hun mooier gedecoreerde en aangepaste uurwerkjes. Inderdaad wel op basis van een Peseaux 7001.
De woordkeuze van “investering” lijkt me wat ongelukkig, ik heb de zin nog eens teruggelezen en volgens mij gaat het TS toch gewoon om een goed horloge te kopen. Als economische investering lijkt me een nieuwe Maurice Lacroix geen goede keuze.
De woordkeuze “investering” is inderdaad een beetje ongelukkig gekozen.
Het gaat mij om de aanschaf van een kwalitatief goed horloge en niet om de aanschaf van een horloge die in waarde zal stijgen.
Ik ben zelf al in het bezit van een Maurice Lacroix Diver (automaat) en een Seiko Premier (Quartz) maar deze zie ik niet als een (laten we zeggen) "erfstuk"voor mijn zoon later.