Vraag over achter deksel Seiko horloge

Hallo,

Weet iemand of dit een achter deksel is met schroefdraad of is dit er één die eraf gewipt moet worden?
Zie nergens iets zitten om het los te kunnen wippen.

Ik kan wel wat gaan proberen om het batterijtje te gaan vervangen maar wil proberen om onnodige schade te voorkomen.
Wellicht dat iemand dit bekend voorkomt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten, Leo

Die wipt er af.
Als het goed is zit ergens een kleine inkeping

1 like

Een nette horlogemaker doet dit met een bezelafnemer.

1 like

Hallo Hornet,

Ik heb er net weer met een vergrootglas op zitten kijken maar ik kan geen inkeping waarnemen.
Ok ik kijk er kats overheen of het word tijd voor een nieuwe bril.
Dacht ook dat er zoiets zou moeten zitten.

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Groeten, Leo

1 like

Volgens mij moet de achterzijde los niet de bezel.

1 like

Maar ze gebruiken in dit geval een bezelafnemer. Twee ‘beitels’ die je langzaam naar elkaar toe draait. Dat is de netste manier.

1 like

Okee.
Dat is dan omdat er geen inkeping zit?

1 like

Ja.

Maar ja, je kan er ook een mes tussen janken, dan is beschadiging gegarandeerd.

2 likes

Okee.
Nee ik ga er absoluut geen mes injanken, zonde van dit mooie horloge wat in nieuwstaat is.

Dan maar even wachten totdat ik een nette horlogemaker ergens kan vinden in de buurt van Apeldoorn.
Is weliswaar geen heel duur horloge maar vind het zonde dat ie beschadigd gaat worden.

Bedankt in ieder geval voor de hulp en uitleg.

1 like

Het kost je misschien iets meer maar dan persen ze hem ook gelijk weer goed dicht. Dit kan zonder goed gereedschap problemen opleveren zeker als die deksel door ruw verwijderen beschadigd en vaak verbogen is. En je weet zeker dat het netjes gebeurt.

1 like

Precies.
Als ie open is ben je nog maar op de helft hé.
Als je hem niet meer fatsoenlijk dicht krijgt kan de wanhoop pas écht toeslaan.

2 likes

Deze Seiko kun je met een kastmesje openen aan de zijkant van de kast, maar deksel gaat soms ook wat moeilijk dicht en dan heb je een persje nodig.
Dus beter even langs de horlogemaker dat het vakkundig gebeurt zonder beschadigingen :wink:

Voor deksels die goed vastzitten zonder inkeping zijn er speciale tools zodat deze zonder beschadiging geopend kan worden

3 likes

Jeez Floris … zijn er nog tools die jij niet hebt :smiley:?

1 like

Ben wel aardig compleet nu al staat er altijd wel iets op het verlanglijstje :grinning_face_with_smiling_eyes: ik zoek alleen nog een rijke sponsor

3 likes