Gisteren kwam er een horloge uit de la waarvan de batterij al een paar jaar leeg is. Ik wil het openen om te kijken of die batterij is gaan lekken. En als dat niet zo is het dingetje voorzien van een nieuwe batterij.
Maar ik krijg die klep niet open. Het gaat om een klikdeksel, waarin ik niet een duidelijke inkeping kan vinden. Zo’n deksel:
Dit is zeker wel een klikdeksel maar ga gewoon even bij een juwelier langs joh. Als je geluk hebt dan hebben ze een nette opener zoals een Greiner Timoknack.
De achterkanten van de Jacob Jensen’s gaan behoorlijk “zwaar”, ik heb er eentje in m’n verzameling die ik zelf voorzie van een batterijtje. Het deksel er weer opzetten is nog lastiger😀.
Die gebruik ik en als je voorzichtig doet is het geen probleem, ik verdraai het horloge telkens een beetje en dan klikt het er met een klein beetje geduld als vanzelf in.
Bedankt voor het meedenken allemaal. Het is me toch gelukt om hem open te krijgen. Met een zaklamp kon ik de hele kleine inkeping vinden en met het juiste tooltje en een beetje kracht ging het. De batterij is niet gaan lekken, dus ik heb een nieuwe besteld. Volgende uitdaging wordt hem weer te sluiten.