Wie kan me iets meer vertellen over Antoine Frerès uurwerk (no 16110…?)
Helaas hebben ze de kast eraf gehaald voor het goud…
Staat een naam op „Louis de Gruijter Curé Liège 1909“
Is hier nog een waarde aan te geven… ?
Zeker!
Geen waarde helaas…
Bedankt voor je info.
Helaas.
Maar ik kon hem niet laten liggen voor € 2,- bij een kringloopwinkel
Misschien kan ik iemand nog blij maken met onderdelen.
En haal ik mij €2,- investering er uit… hahah
Het zal toch niet DE Louis de Gruijter zijn?
Van DE kruidenierswinkel?
Dan heb je wél iets bijzonders in handen!
Ik wil de secondewijzer wel overnemen
Mgr. Louis De Gruyter was pastoor (“curé”) van de parochie Saint-Christophe in Luik. Later tot bisschop gewijd.
Antoine Frères uit Besançon maakten kwalitatief hoogwaardige horloges, dus in het duurdere segment. Ze gebruikten “in-house” calibers, blijkbaar van chronometer-kwaliteit.
Ik vermoed dat het complete horloge wel eens meer had kunnen opbrengen dan de goudprijs waarvoor de kast blijkbaar is verkocht
Helaas is het uurwerk hier boven wel redelijk hemelen.
Die binnen deksel kan ook nog goud zijn.
2 euro heb je iedergeval wel goed uitgegeven.
OK, de spiraal is niet in orde, en de kroon en stift ontbreken, maar je ziet wel eens slechtere werkjes die minder dan 115 jaar oud zijn.
Voor wat het waard is: hier een waarschijnlijk identieke en complete op een veilingsite:
Ik zie hier ook een missende tand. Ik vermoed daarom dat er meer mis is met dit uurwerk.
En daarbij heb ik het woord terminaal niet gebruikt maar een kostbaar project is het wel.
Scherp! Krijg hier ook steeds meer binnen met missende tanden. Omega’s uit de 500/700 serie hebben dat wel eens op het (messing) palrad, en laatst nog een AS met een beschadigd staand opwindrad. Die laatste had ik bizar genoeg als donor liggen…
die had ik gemist…
mee eens
Man geniet er van, 2 euro.
Ik heb deze onderweg. In totaal denk ik een 80-90 euro voor dat ik hem binnen heb. Maar deze is ongeveer 135 jaar oud. En loopt. Alleen maar gekocht omdat hier een Citizen nalatenschap aan kleeft. Maar wel gaaf gemaakt. In totaal heb ik 3 zak horloges. Maar ik heb er niet wat mee.
Bedankt voor de info. Nu zit er in iedergeval een verhaal/achtergrond aan.
Wil even kijken wat ik ermee ga doen…
Misschien even contact houden… ?
Graag…
Toch nog even hierop terugkomen. Bij toeval vind ik een 12 jaar oud topic over dit horloge. Ondanks dat de kast ontbreekt heb je blijkbaar toch “goud” in handen: M'n Antoine Freres - 3 van DEWARRICK
Bedankt voor de extra informatie.
hij ligt nog altijd in mijn la…
nu nog een verzamelaar vinden die hem wil overnemen misschien als donor voor een leuke prijs.
hoofdprijs zal het wel nier worden maar zou toch leuk zijn als ik er een leuk bedracht voor zou kunnen krijgen om mijn andere "project/reparatie " te kunnen bekostigen…