Beste allemaal,
Is er in NL een bedrijf wat (dubbel) AR coating kan aanbrengen en zoja, is dat financieel te doen ?
Ik hoor het graag…
Bij voorbaat dank.
Beste allemaal,
Is er in NL een bedrijf wat (dubbel) AR coating kan aanbrengen en zoja, is dat financieel te doen ?
Ik hoor het graag…
Bij voorbaat dank.
Mag ik vragen op welk horloge? Als je hard zoekt kun je waarschijnlijk wel een glaasje met je gewenste coating vinden.
Coating “retrofit” aanbrengen ken ik geen adres voor. Maar bij Bastinck & Van Druten kun je vragen of hij een glaasje voor je kan vinden cq vinden en aanpassen. Een plat glas is wel veel gemakkelijker voor elkaar dan een glas met een bolling.
contactgegevens:
horlogeglas.nl
Kruisstraat 59
6137 SX Sittard
Telefoon : 046 888 22 66
(hij spreekt geen Limburgs )
Hi,
Het betreft een zelfbouw projectje, iig bedankt voor de reactie, ik ga verder met zoeken.
Gr,
Jan
Hi,
Dank je voot de tip
Gr,
Jan
Je kunt prima met hem overleggen of je AR coating alleen binnen of binnen én buiten wilt, met of zonder blauwe gloed, of paarse gloed, misschien extra dik als het een dun glas is (als er ruimte is) etc. Met name een (aangepast) merkglas van gerenommeerde horlogemerken hebben vaak beter werkende AR coating dan after market leveranciers. Hij kan gewoon op maat slijpen als je binnen de dimensies van het glas valt. Gewoon onderstrepen dat je zo goed mogelijk werkende AR coating wilt.
Als je het belangrijk vindt kun je bv van te voren uitzoeken welke merken een redelijke krasbestendigheid hebben als je ook buitenop AR coating wilt.
Vertel! Daar ben ik altijd benieuwd naar. Als je zelf een kast op de CNC bank uitgefreest, dan zou je voor een standaard Seiko SKX glasmaat kunnen gaan (bijvoorbeeld). Dan kun je via Crystaltimes elk glas bestellen in de coating naar wens. Misschien ben je hier wat mee geholpen!
Misschien is deze aanbieders iets voor je, kopen wel meer mensen in NL hun saffier met diverse AR opties bij:
Zou het eens bij de optixcien vragen.
Iedereen bedankt voor de suggesties, ik ga ermee aan de slag…
Zover ik weet kan hij alleen enkelzijdig gecoat AR glas leveren. Voor de rest top adres!
Gr. Men
Het opnieuw aanbrengen van een AR-coating op een mineraal of kunststof glas is (financieel technisch) niet mogelijk.
Ik heb een glas laten maken en wilde “inside AR only”, ik had niet de indruk dat hij niet aan tweezijdig kon komen. Misschien even niet op voorraad of zo? Zou ook wel raar zijn.
Kan best zijn dat hij er nu wel aan kan komen. Ben er alweer een tijdje niet geweest. Maar de keren dat ik het nodig had en er naar vroeg was het niet mogelijk. Gewoon bellen. Is niet altijd makkelijk te pakken te krijgen maar heel service minded en altijd behulpzaam.