Ik was voor de grap eens de app ‘watch accuracy meter’ aan het proberen. Op mijn hamilton khaki had ik uitstekende waarde en een mooie rechte lijn. Op mijn nh35 horloge uit china iets minder recht. Hij liep +13 seconden per dag wat vrij netjes is. Echter de beat error gaf constant 1,2 aan wat volgens mij niet zo goed is. Puur uit interesse, kan ik dit toch gewoon zo laten en het horloge zal nog lang meegaan of moet ik me hierover buigen en het proberen aan te passen. Dit is mijn eerste keer dat ik dit meet dus alle tips zijn welkom.
Beat error is het verschil tussen de “tik” en “tak” bij een klok/horloge. Heeft verder geen negatieve invloed op de levensduur van het uurwerk. 1.2ms beat error valt opzich ook nog wel mee.
Ik heb die app ook eens geprobeerd, vraag mij wel af hoe accuraat die is.
Horloge loopt volgens de app -3sec terwijl ik laatste tijd met watchcheck merk dat die nu -6sec loopt.
Daar komen we pas achter als we de resultaten vergelijken met een echte timegrapher.
Dat gezegd hebbende: ik heb bij gebrek aan beter met de ‘Watch Accuracy Meter’ twee Russische Zarya’s (die nogal haast hadden) perfect kunnen afregelen. Meetwaardes komen goed overeen met gebruik in real life. 100% nauwkeurig zal de app vast niet zijn, maar slecht is het zeker niet.
De horloge moet de hele dag op de zelfde positie blijven lopen; zonder beweging.
Als de horloge plat ligt of omgekeerd, loopt het vlugger dan op een zijkant.
De opervlakte van een tap of van beide zijde van de tapen oorzaken verchillende frictie en die zullen de snelheid veranderen.En dus als de horloge de hele dag beweegt veranderen de cijfers.