Vraag over bezel Tissot Seastar navigator

Beste HFers, ik ben van plan deze Tissot over te nemen van een collega:




Ik vraag mij hierbij een paar zaken af. De vezel is wel heel erg afgeleefd, is dit nog enigszins makkelijk te verkrijgen?
Hoort deze een merkloze kroon te hebben? Ik heb andere exemplaren gezien met symbool erop. De vraag is wat correct zou moeten zijn.
Hoor graag jullie reacties.

Ik ga er vanuit dat het horloge geserviced moet worden.

7 likes

Mooi ding, sowieso. Bezel zou ik lekker zo laten; deel van de charme. Niet gesigneerde kroon is idd vreemd, lijkt mij ook. Maar goed, dat zeg ik als leek. @wbcoupe , kom er maar in, a.u.b…

2 likes

Had idd gelijk wilko moeten taggen :sweat_smile:

2 likes

Komt goed, lijkt het…
image

2 likes

Wordt een lang epistel Wilko? :joy:

3 likes

Bezels zijn bij dit model meestal nogal beschadigd. Vind deze nog niet heel slecht. Bezels worden niet vaak aangeboden, dus zou er niet te veel rekening mee houden dat je die kunt vervangen.

Vintage Tissot chrono’s hebben heel vaak ongesigneerde kronen, dus ik denk dat dat gewoon origineel is.

Succes met de overwegingen :+1:

7 likes

Dank Wilko :+1:

1 like

Ik zit op m’n smartphone te typen, en daar ben ik niet zo snel mee :sweat_smile:

2 likes

:+1: maakt niet uit, ik zit regelmatig ook te stoeien.

1 like

Die bezel zou ik zeker niet vervangen.
Het maakt deel uit van de vintage charme van deze mooie Navigator.
Persoonlijk zou ik enkel eventueel een service aan het uurwerk laten uitvoeren en de rest ongemoeid laten (maar dat is mijn 2cts😉).

Bij mijn Speedmaster zou ik deze bezel ook nooit vervangen :sunglasses:

3 likes

Maar die is ook in betere staat :wink: dank voor je inbreng André :+1:

1 like

Ik kan me hierbij aansluiten.

Kronen op deze modellen zijn bijna altijd ongesigneerd, waarmee niet gezegd is dat de kroon die er nu op zit origineel is, dat is lastig te beoordelen vanaf een foto.

Bezel heeft idd schade, dat zie je heel vaak, een andere (betere) losse bezel vinden is bijna niet te doen.

Hier mijn Seastar Navigator :slight_smile:
De Wittnauer is van @stradale

4 likes

Ja, de Wittnauer :ok_hand: heb ik gezien toen @stradale zijn Seiko glaasje op kwam halen.
Jouw chrono is ook fraai :ok_hand: zie ik goed dat deze verticale brushing heeft op de kast?

1 like

Thnx, was een ebay vondst :slight_smile:

Ja klopt

1 like

@Plees lijkt mij nou echt leuk om collega’s te hebben die dit soort horloges dragen en er ook nog eens afscheid van willen nemen… Bij mij zie ik veel Apple Watch of andere smartwatches, helaas.

2 likes

Klopt, ik kom als consultant bij veel organisaties en de laatste drie is het iedere keer raak met horloge liefhebbers. Zou er een verband zijn? :thinking: :joy:
Deze collega wil iets anders gaan doen en wil daarom wat van de hand doen. Soms moet je mazzel hebben.

1 like

Het lijkt wel een ex van mij, die zag er eender uit maar had wel een gesigneerde kroon die volgens mij nog wel te vinden zijn mocht je dat perse willen…

1 like

Denk het niet Frans gezien de herkomst, maar ben wel benieuwd. Heb je nog een foto van jouw horloge ex?

Nee helaas geen foto’s meer sorry!
Met lijkt bedoelde ik ook eender :wink:

1 like

Zo las ik het ook, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt :smirk:

1 like