Vraag over bouwjaar Meistersinger

Ik heb mijn zinnen al een tijdje op een meistersinger gezet. Nu zag ik de volgende voorbijkomen. Zwart met rosegoud, no1, automatisch (met zichtbodem). Hij zou van na 2011 zijn, maar volgens mij zijn de no1’s dan al allemaal handopwinders en moet deze veel ouder zijn. Wellicht iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

Vergelijkend plaatje van de no3 zwart met rose van het www. Lijkt me toch een hele andere dan, ook gezien de kleur en de andere wijzer.

Wat is het nut van het vergelijkende plaatje van een ander model Meistersinger?

History repeats,

Ik dacht: volgens mij heb ik dit vaker gezien :smirk:
Blijk ik het zelf ooit eens uitgezocht te hebben (6 jaar geleden!)

4 likes

In eerste instantie dacht ik dat het dezelfde was. Nu vraag ik me af wat de verschillen zijn zijn tussen een no3 en een no1 met automatisch uurwerk en zichtbodem…

Ah, thanks!

Volgens mij heeft dit specifieke model van de No 3 een 38mm kast. De No 1 is 43mm.

Die vraag zag ik laatst in ‘only’ ook voorbijkomen…

Daar had iemand er ook één op het oog…volgens mij @hondersotto

Een AM304 ‘A’
Hier ook 1 :
https://uhrforum.de/meistersinger-no-01-automatik-am304a-t325507

Mooi. Mooie kleurcombinatie ook nog steeds. Met een ‘gepinde’ wijzer/naald ( zo noem ik het altijd maar ). Mooi ‘scherp’ zijn die wijzers altijd. ( scherpe punt )

Bij enkele uitvoeringen zijn die wijzers nog wel eens ietwat ‘stomp’. Of i.i.g wat stomper.

Is dit nu diezelfde , of nog weer een andere?

Grappig dat er nog zoveel over te vinden is. Dit zou hem best eens kunnen zijn, al lijken de uuraanduidingen iets meer ‘opgelegd’.

volgens mij ook Nico

En jij kan het weten!

1 like

geloof het of niet, de 38mm Meistersinger heb ik nog nooit om gehad, alleen de 43mm

veuls te groot natuurlijk

2 likes

Je moet er inderdaad de polsen voor hebben.
Het formaat was voor mij uiteindelijk wel 1 van de redenen om mijn MS toch te verkopen.

Die zijn niet echt opgelegd , maar iets ‘verdikt’ aangebracht. Heeft ook weer niet ieder model.

Die wijzerplaat is hetzelfde. Ik heb hem als handwinder gehad.

Die No1 die je laat zien is de ‘oude kast’ met min of meer rechtuitstekende lugs.

Die No.3 het nieuwe(re) model kast. In 38mm dan in dit geval & nieuwe/andere type wijzer.

Hij is/was er in deze kleurstelling als 38 en 43mm…

Ook andere, wat klassiekere lugs inderdaad!

Ze lijken wel gepolijst