Vraag over Breitling Bakeliet

Ik kreeg vandaag een Bakelite box nagezonden van de juwelier omdat de originele box beschadigd was geraakt. Nu is op de bovenzijde het logo glad getekend. Naar mijn idee hebben de boxen allemaal een opgelegd logo.
Iemand hier die hetzelfde heeft? Ik twijfel aan de echtheid van de box…(en dat is meestal een slecht teken)

En de binnenzijde van de omdoos is ook slecht afgewerkt

Ziet er inderdaad nep uit.

Bij de originele zijn de letters zichtbaar hoger (als dikke verf) en voel je het relief

Ook zit er bik de jouwe bijna geen ruimte tussen de B en de vleugels

Heb even naar foto’s van een paar van mijn oude Breitlings gekeken, maar bij alle dozen ligt het logo er boven op.

1 like

Dit is wel zeer ernstig hoor!

OF de juwelier naait je een oor aan, wat ik me niet kan voorstellen maargoed wie weet

OF de juwelier heeft wellicht zelf replica zaken in zijn assortiment waar die geen zelf geen weet van heeft, maar dat kan ik me ook niet voorstellen.

Maar de juwelier moet toch echt wel weten dat dit geen originele box is!!

Ik zou gelijk deze foto’s naar Breitling sturen. De juwelier heeft zijn mening al kenbaar gemaakt door hem aan de klant te leveren.

Ik kan me wel voorstellen dat merken verschillende boxen hebben. Dit is waarschijnlijk niet de box dat bij je horloge komt, maar misschien een ‘spare’ dat Brietling uitlevert voor verloren boxen e.d.

1 like

niet met deze afwerking !! kijk maar eens naar de binnenkant vd doos en het logo klopt niet

Ben je mal, waarom zou een merk daar speciaal boxen voor maken en dan ook nog eens van een veel lagere kwaliteit.

Extra productie kosten voor verloren boxen. Nee wanneer je een nieuwe box kan krijgen krijg je uiteraard een breitling waardige box.

Bij mij is het ook duidelijk opgelegd trouwens.

Over de jaren heen veranderen merken vaak van box. Misschien een ouder model die de juwelier nog had.

Wat is fout aan de afwerking? Omdat de overlapping op de binnenkant van doos niet volledig uitgelijnd is?

Origineel is met relief

klopt, dat zou een merk zoals Breitling nooit uitgeven. daarnaast klopt het logo simpelweg niet qua formaat en kwaliteit.
logo’s zijn heilig dit klopt zeker niet

Dat is helemaal waar.
Ik heb zelf ook nog een bruin gevlamde bakalieten box met breitling eruit gewerkt.
Zal zo foto maken.

Wanneer je over een niet kartonnen box praat bij een top merk mag je ook een top box verwachten lijkt mij zo.

Elke breitling box die ik in handen heb gehad zien er alle super uit. OK eerlijk zijn dat er niet veel.

Mijn mening is dus ontstaan uit een stukje aanname en ervaring. Dit is zeker niet genoeg om 100% zekerheid te geven op de vraag of de box van TS echt of nep is.

Edit… foto.

http://www.kuvarsitwatch.cz/replica-breitling-box-p-1275.html

foto van een replica box die ik zo online vond, zie je ook een geprint logo ipv opgelegd.

1 like

Je kan gelijk hebben. We hebben allemaal twijfel en niemand is hier 100% zeker van zijn stuk. Mukkt me sterk dat een juwelier zijn reputatie op zoek zet voor een box. Zoals aangegeven, weet hij het misschien ook niet.

Veel twijfel hier :blush: Mail naar Breitling kan misschien uitsluitsel geven.

100% zeker dat hij nep is

Dank voor de reacties!!
De juwelier een mail gestuurd en de doos wordt morgen opgehaald met DHL om terug naar de UK te gaan. Ze nemen het erg hoog op en een nieuwe is onderweg. Ik denk dat ze zelf ook genept zijn maar ik ga dan ook altijd uit van het goede :slightly_smiling_face:.
Ik houd jullie op de hoogte!!

3 likes

Vraag me dan af hoe zij aan zulke dozen komen, niet via Breitling zelf blijkbaar :yum:

Vreemde ervaring dit voor je Jur.

Ik ken/heb niet alle dozen maar sluit me 100% aan bij de critici hierboven: fake. Afwerking en logotype doen bij mij de alarmbellen gaan.

Ben overigens wel benieuwd naar de juwelier die hier tussen zit. Die is blijkbaar niet zo scherp op de handel die hij inkoopt/verscheept - ook al lijkt hij nu een herstelpoging te doen. Om welke juwelier gaat het?

Succes met de afwikkeling…
Otto

Zolang de afwikkeling nog voortduurt houd ik de naam nog even stil. Naming/shaming kan soms grotere gevolgen hebben dan gewenst.
Voorlopig ziet het er goed uit en zijn ze net zo geschrokken als ik.

4 likes

Het gaat hier waarschijnlijk inderdaad om een “Brietling” box! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like