Ik heb een vraag. Ik hou van Breitling maar wat me altijd tegenhoud zijn de hoge kosten voor een eventuele service. Ik ben geinteresseerd in de colt automatic. Deze heeft een gemodficeerde eta dacht ik. Betekent dit dat deze ook door een reguliere horlogemaker kan worden geserviced?
Dat kan. Maar je wil dan wel een horlogemaker met kennis van zaken zoals bijvoorbeeld @PeterLC , deze heeft bij het BSC gewerkt.
ter referentie…
valt mee toch?
Een goede service wordt vaak onderschat. Tuurlijk, je kunt hem bij de horlogemaker op de hoek brengen die hem wat smeert en teruggeeft, maar wil je dat. Of wil je dat eventuele versleten onderdelen worden vervangen? Daar gaat een doorsnee horlogemaker echt niet aan kunnen komen. Kom ik gelijk op het volgende. De kosten van een servicebeurt vallen opzich mee. Maar dit is zonder kosten van de eventueel vervangen onderdelen.
Hou er rekening mee dat de kosten kunnen oplopen.
Overigens is PeterLC waar Mikel over spreekt een zeer ervaren vakman met een enorme dosis kennis. Dus je kunt er een pb’tje aan wagen.
Ik heb hem nog niet hoor. En om meteen te laten servicen is een beetje gortig.
Staan er enkele op het forum, waarvan 2 met Breitling garantie.
Ze zijn beide gereserveerd, maar je zou een PB kunnen zenden en je intresse laten blijken. Gaat het niet door dan heb jij hem😜
als je een Q wilt kan je altijd ondergetekende proberen
Ik wil gaan voor de blauwe. Zonder stalen band. Dat is een krassenmagneet. Deze kan ik voor 2000 nieuw kopen.
Ga je echt bezuinigen op het belangrijkste deel? Onderhoud?
Kost je € 575,- om de gemiddeld vijf jaar gebruik. Is nog geen 115 euro per jaar.
Gewoon naar Koster en ZN brengen in Lijnden lijkt mij,-
Nieuw voor 2k?
dat gaat je idd niet lukken
Staan voor minder dan 2k nieuw op chrono bij Duitse verkoper. Of deze betrouwbaar is weet ik niet.
niet doen. Even bellen met Peter van Baal Nijmegen voor een mooie prijs én is Breitling dealer.
-1.
Deze is zeer betrouwbaar. Mijn favoriete juwelier. Om eerlijk te zijn. Laat ik horloges pas servicen als hij niet goed loopt. De meningen over een 5 jaar service zijn ook verdeeld.
Ik zit zelfs te denken om mijn Tag Heuer te flipperen zodat ik hem meteen kan bestellen.
Goed idee!