Vraag over Cartier Panthere Cougar

Hallo,

Benieuwd of er leden zijn die mij met onderstaande vraag kunnen helpen.

Weet iemand wat de 8 ‘stipjes’ op de bezel van de Cartier Panthere Cougar zijn? Schroefjes? Een insert van een ander materiaal of andere afwerking? Een ‘indrukking’ van de bezel zelf?

Probeer in te schatten, op basis van onderstaande foto (van een veiling) of het zwarte slechts vuil is of dat er iets ontbreekt…

Bij voorbaat dank!

Hartelijke groet,

Tom

Het zijn in ieder geval geen schroeven, ik gok gewoon voor het uiterlijk (soort popnagellook).

Hoi Dora,

Bedankt voor je reactie. Waarschijnlijk moeilijk te beoordelen op basis van een foto, maar ik vraag me vooral af het of iets is wat los kan raken?

Ik twijfel of de omcirkelde ‘popnagels’ ontbreken (het lijkt of ze iets dieper liggen?) of dat het ophoping van vuil is.

Kijkend naar onderstaande filmpje lijkt het er toch op dat ze wel degelijk kunnen ontbreken:

Hallo Tom en @Dora,

Het zijn juist wel schroefjes, maar dan het draadeinde van de 8 schroeven waarmee de rand vast zit. Deze houdt het glas met de pakking op zijn plaats.

Zitten in de kast vanaf de achterzijde ingedraaid. U kunt ze pas zien na verwijderen van de achterdeksel.

4 likes

Dus het uiteinde van de schroef is afgerond om het een beetje mooi te maken?
Dan lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat deze kwijtraken, maar alles kan natuurlijk.

Nice!

Inderdaad, de eindjes zijn hoogglans gepolijst

1 like

Hallo Horloge24,

Erg onwaarschijnlijk dus dat deze zouden kunnen ontbreken?

Zag al dat het patroon van de deksel schroeven hetzelfde is, staan ze hiermee in verbinding? of zijn 8 losstaande schroeven aan de binnenkant?

Onderstaande foto ga mij ook al de indruk dat het wel een apart onderdeel is (ander model, op het zicht dezelfde constructie)

Bedankt voor de feedback!

Tom

Zelfde constructie dan op de foto maar dan zitten ze versprongen. Dus achterdeksel schroeven zitten niet in lijn met de 8 van de lunette.