Vraagje.
Vanavond heb ik mijn nieuwe Casio ABL-100WEG ontvangen.
Prachtig horloge en solide aanvoelend verstelbaar bandje.
Na het instellen vanaf de mobiele telefoon wilde ik het bandje verstellen maar krijg met geen mogelijkheid dat plaatje naar beneden gedrukt zodat het vast klikt.
Heb met de achterkant van een plastic stift met veel kracht geprobeerd dicht te drukken maar helaas.
Bij al mijn andere Casio’s gaat dit vrij gemakkelijk.
Had hem gelijk als retour alweer aangemeld en ingepakt om hem terug te sturen maar wil hem eigenlijk wel houden.
Iemand enig idee wat ik niet goed doe of waar ik op moet letten?
Je hebt dus al meer Casio’s met dit soort sluitingen ? Ik had in het begin ook moeite met zo’n sluiting en heb er uiteindelijk een mes bij moeten pakken om genoeg kracht te zetten en hem zo dicht te krijgen. Bij mij hielp het ook wanneer ik de sluiting een aantal mm’s naar links of rechts verschoof, toen kreeg ik em ook dicht.
Ja ik heb meerdere Casio’s en nooit geen problemen mee gehad.
Had inderdaad geprobeerd om hem steeds een klein stukje te verschuiven maar geen resultaat.
Om niks te beschadigen had ik het met een achterkant van een plastic stift geprobeerd aan te drukken maar helaas gaat hij niet dicht.
Ben met een ouderwetse BIC pen aan de slag gegaan en deze met de punt op de kleine opening gezet waarna vervolgens met twee handen veel kracht moeten zetten en ineens hoorde ik de klik.
Hehe, bijna een avond verder om een bandje te verstellen maar het is geluk.
het geheel zachtjes verschuiven over de band terwijl je het lipje zachtjes naar beneden drukt.
zodra je voelt dat het lipje (terwijl je het geheel verschuift) lichtjes naar beneden gaat kom je in een positie waar je het slot volledig kan indrukken
Ik heb een paar dagen geleden exact hetzelde gehad met exact hetzelde model, de Abl100.
Grappig genoeg heb ik ook exact hetzelfde voorwerp gebruikt om hem dicht te krijgen, een Big balpen😂. Wat een toeval.
Dat gezegd hebbende, ik hem daarna weer geopend want ik moest hem weer verstellen. Toen kwam ik erachter wat de heer Jacobus boven mijn comment ook uitlegt. Je moet het klepje zachtjes dichtduwen in een positie dat hij niet meer verder kan zonder extra kracht te zetten. Op die manier kan je de clasp zelf nog wel schuiven. Schuif vervolgens de clasp lichtjes een paar mm naar achteren totdat je een soort weerstand/klik voelt. Vervolgens kan je de sluiting makkelijk dicht duwen zonder kracht of balpen…
Wat @LuckyStrike zegt. Het verschuiven gaat nog niet eens om millimeters maar fracties daarvan. Met je vinger
of duim voelen wanneer het schuifje meegeeft en dan doordrukken.
Als je er een beetje feeling mee krijgt verstel je die clasp zonder gereedschap met je ogen dicht binnen een paar seconden.