Goedemorgen allen.
Ik heb recent bij een kringloopwinkeltje in de buurt een Citizen Eco-Drive J304-5059488 gehaald voor een astronomisch laag bedrag. Het horloge is wel toe aan wat tender love en care maar kan daarna oneindig lang mee, gezien het Eco-Drive uurwerk wat erin zit.
Toen ik het horloge in de hand had in de kringloop winkel kon ik de 24 uurs (of dual time) wijzer en de quickset date wel nog aanpassen. Toen ik hem eenmaal thuis voor het raam in het zonnetje legde, ging dit niet meer. Ik kan de reguliere tijd wel instellen met de 2e kroon positie maar met de kroon in de 1e positie gebeurt er niks, ongeacht of ik klokwijs of antiklokswijs draai. De bedoeling is dat je met de kroon in de 1e positie de datum en de 24 uurswijzer op de 6 uurs positie kan aanpassen.
Heeft er iemand enig idee waar dit door kan komen, of ik dit op kan lossen en of dit uberhaupt te doen is zonder het horloge naar een horlogemaker te brengen? Gezien de aanschafprijs van het klokje is het brengen naar een horlogemaker veel te kostig en zou het de ervaring van het horloge wel naar beneden halen voor me.
Hier een foto ter illustratie: