Geen idee hoe oud deze is dus plaats hem in algemeen.
Heb afgelopen week tijdens 1 van mijn kringloop snuffel tochten een paar leuke horloges gevonden.
Vandaag even batterijtjes geshopt en een gaan kijken of er nog leven in zit.
Natuurlijk een beetje schoongemaakt voordat ik de caseback eraf haalde.
Verse nieuwe batterij enin en…
Het digitale gedeelte werkt.
Geen gekke dingen op het display mooi strak en alle pushers doen netjes hun werk, zelfs het lampje werkt nog.
Maar… de secondewijzer doet helemaal niks?!
Met de kroon de wijzers een stuk verzet en netjes terug geklikt en nog steeds niks…
Even gaan googlen op de C480 en een handleiding gevonden en hierin staat niks.
Deze zou dus na een nieuwe batterij netjes moeten gaan lopen.
Iemand hier een sugestie of ervaring met deze combi uurwerkjes?
Ter verduidelijking en omdat we hier nou eenmaal gek zijn op fotos een paar plaatjes👍
SR920SW welke er ook al inzat.
Toen ik net ging zoeken op het type…
280-44 kwam ik erachter dat dat de batterij aanduiding is haha. Ben nog een beginner in het horloge wereldje
Moet dus eigenlijk een SR927SW in
Kan mechanisch vastzitten door verdikte smeermiddelen in combi lang niet gebruikt. Als je bij 1 van de tandwieltjes kunt komen wil het wel eens helpen als je deze een klein beetje beweegt met een pincet/houtje. Ook minimaal verwarmen (niet warmen dan 60 graden) wil wel eens helpen. Overigens is dit enkel om te trouble shooten. Als er dan beweging in komt weet je dat het mechanisme goed is echter wel service nodig heeft.
Wellicht dat MartijnV nog aanvullende tips heeft. Dat is de goeroe op dit gebied op dit forum.
Op mijn zoektochten naar Citizen deze niet echt tegengekomen, ook gezien dat Citizen deze klokjes ook nieuw verkoopt, misschien is deze wel van 2002 of zelfs 2012(de staat is nog heel mooi) Blijft gokken vanaf de jaren 80 vind ik…
Dan zou ik eerderop 1992 gokken. Die ana-digi horloges met deze kasten was -volgens mij- toch vooral in de jaren 80, met uitloop in begin jaren 90, bij Seiko en Pulsar tenminste.
Zoek bijna alleen op Citizen en kwam toen een keer deze soort tegen dat ik dacht van🤥…maken ze deze nog nieuw? Tot 1980 is het vrij makkelijk een jaartal eraan te hangen daarna pfffff🤥