Vraag over Countess

Beste allen,

Waarom zit er een Wostok 2214 (18 jewels) in mijn NA Countess (er staat 17 jewels op de plaat). Is dit een frankenstein?

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Dennis

1 like

1 like

De wijzers en het uurwerk lijken mij ouder dan de wijzerplaat… maar met die Russen weet je het nooit helemaal zeker… veel is samengesteld geweest uit voorraden (dus mogelijks wel origineel zo uit het fabriek gekomen).

Is het wel een Rus? :face_with_monocle:

ziet er wel zo uit ja… heb nog even gekeken bij microlisk
en Countess is ( west ) Duits / Zwitsers / Amerikaans
ik had nog even gehoopt iets uit Oost Duitsland wat het Vostok uurwerk kon verklaren, maar ook dat is niet het geval.( misschien toch een Ukraine special ?? )

1 like

Ik ken Countess niet als Russisch merk, maar ik weet ook niet alles.
Op Internet staan alleen Countess horloges met niet-Russische uurwerkjes.
De brede spacer geeft ook te denken.
Ik denk dat het hier om een Frankenwatch gaat :frowning:

1 like

Dank voor de reacties, mijn vermoeden is hiermee bevestigd. Helaas…

1 like

Het is wél een leuk horloge vind ik… en je krijgt een jewel meer voor je geld dan de wijzerplaat doet vermoeden. Toppie toch?:upside_down_face::wink:

Ja, hij is inderdaad wel mooi en het uurwerk loopt erg goed, is helemaal schoon en houdt de tijd nauwkeurig. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen, maar ik denk dat hij teruggaat naar de verkoper (die hem nog nooit had opengemaakt). Mocht hier iemand interesse hebben, dan mag dat natuurlijk ook. :slight_smile:

Mooie dresswatch. En een goed Russisch uurwerk. Maar ik zou of een orginele Countess of een originele Wostok willen hebben. Terug sturen zou ook mijn idee zijn Dennis. Zeker als die als origineel is aangeboden.

1 like

Inderdaad, dat ga ik ook doen. Bedankt!

1 like