Ik sta op het punt een (vind ik) mooie Datejust 16014 te kopen. Ik zoek al een tijdje naar een Datejust met champagne of linen dial. Ik heb het gevoel een goeie gevonden te hebben. In mijn ogen redelijke volle lugs nog en een hele mooie plaat. Jubilee ziet er ook aardig uit. Het is een betrouwbaar adres met doos en papieren. Ik had misschien liever nog een recentere (jaren 90) maar die zijn er met linen dials nauwelijks te vinden.
Belangrijker vraag die ik nu heb. Klopt mijn beeld dat deze Datejust in goede staat is? Goede lugs en kast en een nette plaat?
Zien jullie verder gekke zaken/rode vlaggen?
Is het de moeite waard om te wachten tot ik een nieuwe exemplaar vind met zo’n mooie champagne linen plaat?
Haha, excuus mensen… te vroeg op het knopje gedrukt… betrouwbaarheid van de verkoper is niet im frage. Gaat mij puur om de mening van wat kenners over de kast/lugs/dial en of iemand iets geks ziet.
Ziet er IMO best goed uit. Best dikke lugs nog lijkt me. Ben geen echte kenner qua “specifics” maar heb wel meerdere dozijnen Rolex geserviced, en er zelf eentje gehad; een 1603.
Als je wilt kan ik hem in Rolex Only zetten voor meer views, maar strikt genomen hoort-ie wel hier.
De endlink op 12u (foto 2) lijkt niet heel jovel aan te sluiten? En heb wel strakkere bezels gezien. Op foto’s lijkt alleen alles erger dus fysiek even langs de winkel. Onderstaand mijn 16014 linnen.
Aansluiting van de endslugs met de kast is met hollow links altijd een lastige… ik zie het inderdaad ook, maar dat is voor mij geen dealbreaker… eventuele oxidatie zou wel gek zijn… kast en bezel van jouw exemplaar zijn in mijn beleving best aardig vergelijkbaar @Bouwe ?