Vraag over de chronowijzers van de Tudor Heritage Black Bay Chrono

Goedemorgen heren,

Ik hoop dat de titel duidelijk genoeg is want ik zit met de vraag over de kleur / matriaal van de wijzers van en Tudor Heritage Black Bay Chrono.
Afgelopen weekend ben ik dit model tegen gekomen en twijfel ik om hem te halen.
Het betreft alleen een ‘head only’ model. Op zich niet zo erg daar waar er een bewijs van echtheid van een juwelier bij zit. De prijs is goed en gezien de ‘status’ van de verkoper durf ik het absoluut aan.
Nou was ik me een beetje aan het inlezen en toen viel mij het bovenstaande detail op… Op de onderstaande foto’s van dezelfde website (toevallig fratellowatches) staan 3 dezelfde modellen alleen is de kleur van de kleine wijzer(s) van de chrono’s steeds anders?!
Op de ene foto zijn/lijken beide wijzers van RVS, op de andere foto lijken ze beide wit en of de derde foto lijkt links RVS en rechts wit?! Zie ik het nou verkeerd of zijn er 3 verschillende modellen?! (Ander uurwerk of iets?)
Misschien een hele rare vraag maar het houd me wel bezig haha!
Hieronder de foto’s van de website met daarin de verschillen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt!

2 likes

Volgens mij zijn de grote wijzers ook anders

Denk dat het van verschillende hoeken is gefotograveerd. Je krijgt al snel reflectie op een wijzer die zilverkleurig en gepolijst is.

2 likes

Bij nader inzien denk ik dat ook

Inderdaad reflectie. Mooi horloge. Niet naar de prijs gekeken maar ik zeg doen!

Dacht ik eerst ook maar als ik dan andere foto’s bekijk lijkt het wel echt wit :thinking:

Lijkt me zeker ook reflectie. Je ziet het trouwens al aan de ‘belichting’ van de wijzerplaat. Op foto 1 is er slechts een klein hoekje belicht (linksboven), op foto 2 schijnt het licht ongeveer op de helft van plaat, en bij foto 3 valt de rechtse kleine chrono ook net in het licht. Vandaar de verschillen.

IK heb dit ook lang bestudeerd bij de Longines Legend Diver; op de ene foto leek het zwart, op de andere dan weer wit… En ook hier komen de foto’s uit hetzelfde artikel.

2 likes

Schitterend horloge werkelijk

Is inderdaad reflectie.

Reflectie van een wit a4 papiertje zie laatste foto :wink: