Vraag over de horlogemarkt

Hallo iedereen,

Even een vraagje:

Ik heb een horloge te koop staan, en die wil ik graag ruilen voor een G-Shock.

Mag ik dan naast een verkooptopic ook een gezocht topic aanmaken, met de vraag of iemand zijn G-Shock wil ruilen voor degene die ik te koop heb staan?

Ik kon het niet vinden in de FAQ. Ik vraag me af of dit is toegestaan, of onder dubbel adverteren valt.

Alvast bedankt voor uw tijd!

Van mij wel. Ga er voor. :upside_down_face:

1 like

Ik heb het liever niet.

3 likes

Doe eens gek, probeer het gewoon.

1 like

Daarom dit topic, aangezien het als dubbel adverteren kan worden opgevat.

Mijn probleem is dat ik nu een Oris automaat heb, en naar een G-Shock wil, dus eigenlijk een ‘downgrade’. Ik krijg vooral soortgelijke horloges aangeboden

1 like

Ja.

Kerel, doe het gewoon. Niet van dat benauwde :joy:

3 likes

Oh, geen punt. Ik wil hem wel ruilen tegen mijn Taliban Casio. :sunglasses:

1 like

Je speelt het nu al erg goed. Complimenten!

1 like

Je mag een te koop advertentie 1 maken van horloge A.
Je mag een gezocht advertentie 2 maken van horloge B.

Meer is er niet van. Geen regels of uitzonderingen als je horloge B noemt als inruil in advertentie 1 en andersom.

Het wordt gevoelsmatig anders als je van 30 mogelijke inruilers een aparte advertentie maakt. Al denk ik niet dat er al een regel over is.

1 like

Zoek je ook dit horloge zonder de ruil? Zo ja, dan kan je dit gerust aanmaken en kort benoemen dat je iets te ruilen hebt lijkt me. Je hebt immers al rechten om horloges aan te bieden.
Een anderr optie is je advertentie in alle topics linken waar iemand iets zoekt :smile:.

1 like

Als je G-Shock zoekt


Ik heb er een stuk of wat liggen wel alleen digitale die wil namelijk niemand in mijn omgeving hebben

als je wilt maak ik maandag wat foto’s ze liggen op de zaak

1 like

Je mag maximaal 6 actieve advertenties hebben. :slight_smile: Maar dat wist jij ook wel. :wink:

Of bedoelde je 30 ‘gezocht’-draadjes?

1 like

Ik bedoel 30 verschillende gezocht draadjes met daarin:
IK WIL MIJN ORIS AQUIS TITANIUM DATE INRUILEN.

Al zijn daar voor zover ik weet ook geen regels over.
edit: heb dus niet gekeken of er een maximum is aan gezocht advertenties. :slight_smile:

2 likes

Dan had ik je inderdaad even verkeerd begrepen. :slight_smile: Ik heb ook geen weet van regels daarover, maar ik verwacht niet dat je je er erg populair mee zult maken. :laughing: Ik denk ook dat de mods je er niet zomaar mee weg laten komen, want het is toch gewoon misbruik van de mogelijkheden.

Een gezocht draadje en een inruildraadje naast mekaar lijkt mij ook geen probleem. Tenslotte is het Ă©Ă©n slechts een advertentie zonder mogelijkheid tot publiek overleg, en het ander echt een vraagbaak in wording. Toch echt twee heel verschillende dingen.

Wat zijn we de laatste tijd toch allemaal druk met regeltjes. Doe gewoon wat er al in de bestaande regeltjes staat, oh enne staat er niets over een bepaalde ‘uitzondering’
 denk dan gewoon even na “wat zou je zelf doen?” en doe het gewoon. :sunglasses:

Oh enne, blijf met je fikken van andermans topictitel af. :joy: :rofl:

We?
De laatste tijd?
Druk?

Dat is allemaal relatief jonguh :man_shrugging:

Maar ik check net de regels: max aantal advertenties is 6 ongeacht de cathegorie, dus te koop en gevraagd bij elkaar opgeteld. Nou dan weet je het. :raising_hand_man:

Als je iets vraagt dan is het toch geen advertentie? :thinking:

Ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt. Ik had het niet zo opgevat. In de regels van het donkerblauwe gedeelte staat maximaal zes advertenties. Het lichtblauwe gedeelte is voor zover ik weet niet aan regels gebonden, behalve natuurlijk de algemene forumregels.

Ik kan mij natuurlijk vergissen. Het kan dat die regels gelden voor donker- en lichtblauw samen, maar die regels reppen met geen woord over ‘gezocht’-draadjes dus dat lijkt mij niet logisch.

Dit was ook mijn gedachte.

Waarom niet?

Ik heb het alleen snel “gescand” en niet helemaal uitgeplozen, maar hiervandaan:

Niet selectief winkelen :smirk:

:wink::+1:

1 like