Hallo mensen ik heb een vraag over de Panerai Luminor Base
Ik ben van plan om de Panerai PAM112 Luminor Base te kopen
Maar vraag me af als je hem draagt wel ziet als hij wel loopt!
En weten misschien mensen als het horloge je snel gaat irriteren omdat je het moet opwinden?
Ik heb nooit een opwinder gehad alleen automaten
En heeft een panerai een vouwsluiting voor zijn lerenband?
Je ziet niet echt dat het horloge loopt omdat hij geen secondewijzer heeft.
Ik had geen last van het opwinden, is juist leuk!
Vouwsluitingen zijn te koop. 250 euro bij de dealer.
Hallo mensen ik heb een vraag over de Panerai
Luminor Base
Ik ben van plan om de Panerai PAM112 Luminor Base
te kopen
Maar vraag me af als je hem draagt wel ziet als
hij wel loopt!
En weten misschien mensen als het horloge je snel
gaat irriteren omdat je het moet opwinden?
Ik heb nooit een opwinder gehad alleen automaten
En heeft een panerai een vouwsluiting voor zijn
lerenband? http://img44.imageshack.us/img44/4148/pam112.th.j
pg
Ieder gaval vriendelijke groeten Tim
Ben (nog) geen Panerai-kenner, maar begin de Radiomir steeds meer te waarderen. Ken wel iemand die dat al wel is en zodoende weet ik er al een beetje van.
Euh, als je heel goed kijkt zie je dat ie elke minuut heeft gelopen.
Tja, dat mis je als je geen secondewijzer hebt. Geen nood, het is wel 1 van de luidruchtigere klokjes, dus je kunt em horen tikken.
Tja, opwinden… sommigen zweren erbij, en andere kunnen er “niet mee leven”. Dat is erg persoonlijk. Voordeel bij de Luminor met opwinden, is dat je niet telkens de kroon hoeft los te schroeven zoals bij bijvoorbeeld de Radiomir. Dat komt de levensduur van je kroon ten goede. Volledig opgewonden zou ie ongeveer 2 dagen kunnen lopen. Maar de meesten winden em elke ochtend of avond op, zodat de veer niet verslapt. Als je het niet erg vind wordt het al snel een routine. Ik heb persoonlijk toch de voorkeur voor een automaat.
En ja, Panerai heeft vouwsluitingen. Wel zo fijn voor die dure lerenbanden. Krijg je minder van die vouwen erin. Als je er voor gaat, zorg dan dat je bijvoorbeeld em kan omruilen met de gesp die er al om zit. Een lossen vouwsluiting kan je honderden euro’s kosten.
Weet je… voor zulke dure horloges zou ik mensen aanraden om een goedkope hommage of replica eerst uit te proberen. Op het internet en eBay vind je voor een paar tientjes een handopwind versie. Krijg je beetje een idee van hoe het horloge dagelijks aanvoelt en kun je ervaren hoe het is om een handopwind te gebruiken. Ik heb de Radiomir en Lumminor hommages van Jackson Tse, en ben eruit dat mijn voorkeur uitgaat naar de Radiomir. Een authentieke (met een paar persoonlijke voorkeursaanpassingen) staat nu ook op mijn dreamlist.
Voor de werkelijke aanschaf, snuffel eerst even goed rond. Bij een willekeurige juwelier betaal je meer dan 3 ruggen. Even goed snuffelen en als je mensen kent kun je tussen de 2400 a 2600 uitkomen voor een Luminor base. Het is dan wel voor een standaard band en standaard pre-V gesp.
En anders valt er met wat onderhandelen best iets vanaf te snoepen.
Bedankt voor de snelle antwoorden !
Het is me al een beetje duidelijk denk dat ik wel voor de Panerai ga
Al moet ik zegen dat ik ook veel anderen horloges mooi vind
Maar ik moet eerst mijn breitling herritage 46 verkopen of inruilen
Vrg Tim
Als ik zo’n horloge zou hebben, zou ik er toch al constant naar kijken
Wat ik me trouwens afvraag: hij heeft een leren band, maar is 300m waterdicht.
Kunnen die banden daar wel tegen dan?
Goeie vraag !
Ik heb geen idee maar je ziet wel meer (soort van een) duikhorloges met leren band.
Kijk maar naar JLC Master Compressor Dualmatic en Compressor Memovox
Goeie vraag !
Ik heb geen idee maar je ziet wel meer (soort van
een) duikhorloges met leren band.
Kijk maar naar JLC Master Compressor Dualmatic en
Compressor Memovox
Wat ik heb gehoord is dat er bewerkte leren banden zijn voor natgebruik. Maar ik zou het persoonlijk niet doen. Heb er geen ervaring mee en ken ook geen mensen die zo een leren band toch mee het water in nemen.