Vraag over de Zeno oversized 8554

Ik kan op ebay een nieuwe oversized Zeno 8554 kopen bij best of items superstore.
Mijn vragen zijn: Kent iemand deze internetwinkel ? De feedbacks zijn positief. Het vreemde is dat hij een 8854A1 als horloge laat zien, maar dat hij het in zijn beschrijving heeft over een 8554B-SV. Zijn er verschillen ?
En ook nog van belang, wat vinden jullie dat deze mag opbrengen via ebay ? Ik kan hem aanschaffen voor €200,- excl. verzendkosten en dat is volgens mij een aantrekkelijk aanbod…

Alvast bedankt voor jullie moeite !

Groeten,
John

Kan je het linkje hier zetten? Heb zelf ook een staan (http://cgi.ebay.nl/Zeno-Automatic-Skelett-fliegeruhr-47mm-limitiert_W0QQitemZ220076679229QQihZ012QQcategoryZ18686QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem) maar die is drie keer zo duur. 200 klinkt wel erg goedkoop.
Jur

Jur, jij hebt het over de skelett uitvoering, maar de A is de gesloten uitvoering.
De link heb ik niet meer, want intussen is de veiling afgelopen, maar ik kreeg een mail retour dat degene die het hoogste bod had niet heeft gereageerd, en ik had dus de één na hoogste bieding

Groeten,
John

Hier staan de specs van de Oversize

Pilot Oversized Automatic
XL Pilot Timekeeper (date indication)

Case
diameter 47.5mm - thickness 15mm
316L stainless steel, satin-finish (matt), plane bezel ring, screw-in exposition back (skeleton), large double protected pilot crown (Swiss cross logo)
shock resistant, antimagnetic, water resistant to 3 ATM (tested for DIN 8308, DIN 8310, DIN 8309)

Movement
High quality Swiss Made mechanical/automatic winding with quick-set date. ETA 2836 - 25 jewels, Swiss lever escapement, Incabloc shock absorber, Glucydur balance, Nivarox 1 flat spiral, Antimagnetic, 28´800 vibrations per hour, Nivaflex spring, ball bearing central rotor with heavy metal weight, power reserve to -47h, Etachron fine adjustment, tight tolerance of adjustment
(also with Cal. 2824 or 2846)

  • ETA Manufacture Horlogère Suisse Since 1793

Glass
hardened mineral crystal (curved)

Dial
matt-pilot black with luminous Arabic numerals (a1)
Superluminova advanced lllumination hands and numbers

Band
black padded genuine leather strap, engraved stainless steel buckle, strap width 22mm

Options

  • different leather straps available - sapphire crystal
  • stainless steel bracelets: 85M3, 85M5, 85M7
  • 8554DD-a1 with day and date indication (at 3h)
  • 8554DD-Rf2 with Retro dial and day-date indication

Ok, meteen een tip; reageer niet op de aanbieding om hem alsnog te kopen. Het is een veelvoorkomend trucje op Ebay om;

  • de prijs op te drijven, danwel;
  • om je een poot uit te trekken.
    Niet doen dus!
    Jur

Jur, de veiling is gesloten en ik kan hem kopen voor de prijs die ik al geboden had, ik heb je ook een pb gestuurd, en daar staan alle gegevens in.

John

Vraag dan ook zoiets tijdens de veiling. Nu moeten wij maar blind beslissen?

Nee hoor, de beslissing moet ik altijd nog zelf nemen. Daar ben ik nu al te te oud en wijs genoeg voor. (LOL)
Mijn vraag is en was, of iemand de e-bay,er kent en wat de gemiddelde prijs van de 8554 op het internet is. Volgens mij is de prijs rond de €450,- en dan is €200,- uitzondelijk goedkoop.
Ik heb inmiddels al een mail naar de verkoper gestuurd voor wat extra gegevens, dus ik ben benieuwd, en iedere verdere info van jullie blijft welkom !

John

Ik ben een tijdje zoet geweest om alles uit te zoeken, en volgens mij zit alles wel okee ( hoop ik dan maar)
Het verschil tussen de A en de B versie is dat de A versie voor de europese markt is en de B versie voor de aziatische markt. Hij is inmiddels onderweg vanuit Singapore…Foto’s volgen !