Vraag over Deep Blue horloges, seiko kopie

Android USA, nu Aragon wordt ook gezien als “micro brand”, maar volgens mij hebben ze meer modellen als Invicta…

Je schamen voor een horloge???
Een luxe voor deze zotte overspannen consumptie maatschappij.

Moet niet gekker worden!

1 like

Maar er is een groot verschil tussen de normale horloges van Deep Blue en deze Seiko kopieen. Niks mis met Deep Blue an sich maar zo’n Seiko kopie, man man man.

Zucht… Dat eeuwige recht lullen wat krom is. Deep Blue maakt Seiko kopieën, plain and simple. En ik heb het dan ook alleen over deze gekopieerde modellen (on topic). Dat ze een paar mm groter of kleiner zijn, saffier gebruiken ipv hardlex of de kroon net eventjes op een andere plek hebben neemt niet weg dat het kopieën zijn. Vraag iedere horloge liefhebber welk merk ze zien als je ze onderstaande foto’s toont zonder Deep Blue merkje en ze zullen zeggen Seiko. Dat is wat mij betreft de definitie van een kopie. Mensen de indruk geven dat het het originele merk en model is ipv een kloon.

Dit zelfde geldt natuurlijk ook voor sommige modellen van Steinhart, Squale, Aramar. Klaarblijkelijk heeft Seiko er schoon genoeg van en worden de Turtle klonen niet meer door Deep Blue verkocht. Ik zie ze in elk geval niet meer op de Deep Blue website staan.

Mocht iemand nog denken te zeggen “ja maar het zijn hommages”, dan zeg ik: “dikke BS”. Een hommage is een eerbetoon. Wat Tudor heeft gedaan met de Black Bays, dat zijn hommages. Het gebruik van kleuren, stijlelementen (snowflake hands bijv.), of namen. Tudor heeft een eerbetoon uitgebracht aan zijn eerdere modellen.

Uiteindelijk moet je dragen waar je zelf gelukkig van wordt. Ik breng mijn geld liever naar een organisatie die tijd, geld en energie heeft gestoken in het ontwikkelen van originele ontwerpen (of hommages aan zijn eigen merk) dan naar een kroonfabriek. Het dragen van een horloge zegt wat over je als persoon (hetzelfde geldt voor schoenen en eigelijk alle kleding die je draagt). Waar voel jij je goed bij? Hoe wil jij je identificeren? Ik als iemand die originaliteit waardeert.

1 like

Haha… ja.
Weet je.
Altijd dat recht lullen wat krom is!
Iedereen kan dat in zijn straatje.
Je pakt nu ‘kloon’ modellen omdat jij dat vooral vind.
Maar er zijn ook originele modellen bij deep en die zijn weer zichtbaarder voor de mensen die het merk wel waarderen.

Het maakt mij verder weinig uit hoor, vond het gewoon grappig hoe je lekker kwebbelen doet om jou visie recht te lullen.

Maar dit topic gaat toch ook over de Deep Blue Seiko kloon?

1 like

Eens…
Maar ik vind dat wel alles belicht moet worden, dus ook dat zelfs deel bleu origineel kan zijn.

6 likes

Daar is een ander topic voor. De TS vraagt wat over de SKX kloon van Deep Blue, hier geef ik mijn bescheiden mening over.

Zelf een Deep Blue Pro Sea diver gehad. Recent verkocht omdat ik teveel duikers in de collectie had. Maar zeker een goed horloge, Seiko automaat, zware kwaliteit, goede lume en degelijke band. Super prijs/kwaliteit zou ik zeggen.

Deep Blue is inderdaad een submerk van Seiko, deze informatie is overigens alleen bij insiders bekend graag dit voor jezelf houden en niet verder publiek maken.

2 likes

@Atemporal, ik deel jou mening bijna helemaal. Ik zie Deep Blue niet direct als een namaak merk. Zij hebben ook originele eigen modellen waarvan ik er ook een dagelijks draag. Een super sterk horloge, netjes afgewerkt en draagt ook prima. Natuurlijk is bovenstaande een directe kopie van de Seiko, of dat netjes is…

Wel is het zo dat er hele horde mensen hier op HF een Seiko kopen, slopen en vervolgens “verbeteren”, soms met een wijzerplaat die ook verwijst naar bijvoorbeeld een blancpain,. Andere keramische bezel, mooiere wijzerplaat en Saffier glas. Eigenlijk is de Deep blue imho een zeer geslaagde Mod van de SKX.

4 likes

Dit was de mijne. Heeft plaats moeten maken voor de Seiko SBDC051.

Maar vond hem wel erg mooi. Fijn om te dragen. Was gewoon een erg goed en degelijk horloge.
En net als Seiko, fantastische lume !

Leuke horloges, ben zelfs dubbel fout bezig door ook nog ‘s te modden. :scream:

Leuk artikel over de verschillen:

4 likes

deze?

1 like

Je 2e alinea is de ( voor sommigen :joy:) hele harde waarheid. Top.
Standaard Skx 007,9 gekocht ? Lelijke rammel jubilee de prullenbak in, en die plasticfantastic bezel eraf slopen.
Ik draag m zelf alleen bij t trainen,vindt t voor de rest echt niets bijzonder ( halve forum nu :fearful::fearful::fearful::fearful::fearful::astonished::astonished::astonished:) .Op een dun rubber bandje,lekker licht.
Maar heb er zelf echt totaaaaal geen klik mee.

Wel interessant dan, dat de kwaliteit van de (iets grotere) Deep Blue “klonen” dan hoger ligt dan de originelen, volgens de eigenaren, behalve dan misschien de lume… (uurwerk, saffier, afwerking).

1 like

Ik vindt het een prima merk, en zeker voor een duikhorloge!!
Mooi afgewerkt en een lume die niet onderdoet voor Seiko!

Dat zal allemaal best maar het blijven schaamteloze kopieen. Ze zijn volgens mij ook duurder.

Als je al de schaamteloze kopieën hier zou moeten weren, heb je een dagtaak en vallen er heel veel merken af. Overblijven dan de Zwitsers, de Russen en een deel van de Jappen. Een enkel ander merk heeft dan nog maar zeer originele ontwerpen. Feit is wel, dat ik het meest gekopieerde horlogemodel ter wereld helemaal niks meer aan vind, vanwege al de kopieën ervan…