Vraag over Deep Blue horloges, seiko kopie

Zijn dit regelrechte kopie’ s of komen deze bij seiko vandaan met alleen een ander logo?
er zit wel een seiko mvt in de nh36, is die beter dan de 7s mvt uit de skx?

Iemand wat meer info over deep blue horloges?

1 like

Deep Blue is een merk geheel los van Seiko. Staan bekend om kwalitatief best goede horloges voor dat geld. Sommige vinden ze ook mooi. Ik heb er 2 gehad, beide prima kwaliteit voor dat geld. Regelmatig in de aanbieding bij horlogevandaag.

Het NH36 Seiko uurwerk is specifiek voor levering aan derden en is feitelijk een 4r35/36 . Een stapje hoger als de 7s uit de SKX, tenminste functioneel omdat hij Hacking & Winding heeft. Maar de 7s heeft zich ook extreem goed bewezen.

Lekker kopen wat je mooi vind, Deep Blue of Seiko!

1 like

Het is een “hommage”. Ik zou zelf altijd voor de SKX gaan. :sunglasses:

3 likes

Komen voor zover ik weet van Deep Blue (China), niet van Seiko.
Saffier glas en een keramische lunette zijn bonus.

Zou in dit geval Deep Red moeten zijn, zo zouden ze zich moeten schamen.

2 likes

De Deep Blue is groter, 44 mm i.p.v. 41/42.

Om precies te zijn: Hong Kong. Tikkeltje meer kwaliteitsbewust dan de rest van China in mijn beleving.

1 like

De Iphones uit China zijn echt rommel :wink:

1 like

Ik zou het niet weten, ik kan 7 licht gebruikte Motorola’s Moto4 Plus kopen incl. verzending voor 1 iPhone 8. Dan is voor mij de som snel duidelijk. Straks Android Oreo, 16 mp camera. Octocore processor. 5,5" HD scherm. Praktisch stock Android. Ik draai niet voor niets Hackintosh! :laughing:

1 like

ik heb een seiko skx en heb een deep blue. Diepliggende info heb ik niet voor je… wel dat de deep bleu vele malen mooier is qua afwerking en uitlijning. De kast ziet er ook nog eens gaver uit…

Ja, deep bleu overstemt in positieve zin seiko voor mij behoorlijk.
Ik wil geen 2 van 1 merk, vandaar is 1tje wel genoeg ook.

1 like

Ik had het niet eens over de kwaliteit, slechts de afkomst.

Heb geen ervaring met Deep Blue, ze bestaan al een tijdje en hebben een groot modellen aanbod, wat mij persoonlijk niet zo aanspreekt.

Deze is niet echt origineel, om het maar netjes te zeggen.

Ik heb een 1e generatie Windows Phone, nog een Nokia! Niet vooruit te branden, maar vanwege the Blue Tooth APTx voor mij als muziek liefhebber nog bruikbaar :slight_smile:

Ik zie heel zelden iemand zijn Deep Blue (kopie) tonen in het “Wat dragen wij vandaag” topic. Komt volgens mij omdat ze er zich deep van binnen een beetje voor schamen. En terecht.

zou niet weten waarom ik mij er zoor zou moeten schamen.

Gelukkig hebben Rolex en Breitling maar een paar modellen in de aanbieding…

4 likes

Ik heb een Deep Blue en als ik die draag, post ik daar regelmatig wristshots van. Ik zou echt niet weten waarom ik me zou moeten schamen voor het dragen van een Deep Blue.

On topic: ik heb een half jaar geleden een blogpost geschreven waarin ik mijn bevindingen heb genoteerd.

3 likes

Die bezit ik ook niet.

Gaat mij trouwens niet om het grote aanbod, dat is slechts iets dat mij opgevallen is en niet zo vaak voor komt bij “micro brands”, vandaar dat ik er melding van maakte.

Ben ook geen Apple gebruiker, maar ik vind die Chinezen die behoorlijk strak monteren :slight_smile:

Had geen idee dat er fake Deep Blue’s bestonden…

Idd n Seiko als je wil maar dan veel beter afgewerkt… Hebben ook heel wat modellen die geen hommage zijn… Buiten dan het feit dat ze rond zijn en het uur laten zien door middel van wijzers…

Wat gaaf dat jij in mijn hoofd kunt kijken man! Dat ik vrij weinig Credor in WDWV zie komt vast ook door schaamte. Of Patek Nautiluses, zelfde verhaal.

Even zonder dollen, ik heb zelf twee Deep Blue “SKXen” gehad en ik vond ze te groot. Verder waren het prima afgewerkte horloges, waarbij alleen de lume achterbleef bij het origineel.

Momenteel heb ik nog een DB Master Diver liggen, wat gewoon een spectaculair goed horloge is voor het geld. 300m WR, saffier, zeer comfy siliconenband, NH35, voor $160 in de uitverkoop. Ik draag 'm niet zoveel want… hij is te groot, wederom. Niet omdat ik mijn ‘schaam’.

2 likes

Volgens mij wil je de eigenaren uitlokken, ik heb er twee en vanwege een ruime collectie komen ze niet elke week langs. Ik ben er zeer content mee en zou niet weten, waarvoor ik me zou schamen voor een relatief betaalbaar horloge wat uitermate netjes in elkaar steekt.

3 likes

Kun jij mij ééen merk smartphone noemen, die NIET in China wordt geproduceerd? :laughing:

1 like