Vraag over deze schoonheid

Goedemorgen,

Deze schoonheid werd zolang ik mij kan herinneren met liefde gedragen door mijn vader, en ik draag hem nu hij er niet meer is op gelegenheden met gepaste trots. Heb alleen geen idee wat voor merk het is, daar waar ik het me altijd afgevraagd heb. Van Google en image search word ik ook niet echt wijzer. Er is mij verteld dat de tropenband niet origineel bij het horloge hoorde. Er staat Indus 1004 op de achterkant maar het logo komt volgens mij niet overeen met dat merk. Ben benieuwd of jullie kenners dit wel weten.

3 likes

Sjiek horloge en welkom overigens :partying_face:
De tekst op het achterdeksel is met de genomen foto niet te lezen. Nieuwe poging?
Mikrolisk.de geeft de volgende resultaten op GC:

De band hoort er zeer zeker niet bij, het zal eerder een mooie leren bandje zijn geweest.

Dankjewel voor het welkom :blush: en antwoord, ik zal straks eens ff een wat betere foto maken. Ben nog op het werk.

1 like

Heb mn vrouw even een foto laten schieten, wellicht dat dit meer zicht biedt op het horloge.

1 like

14K goud

1 like

Ja dat is op zich al mooi. Maar ik ben zo benieuwd naar de herkomst en helaas kan paps het niet meer vertellen. Wat voor merk zou het kunnen zijn? Zoek me suf.

1 like

Misschien, ik gok een beetje, heeft het te maken met de oprichter van de Nederlandse firma Indus.
Dhr Goudsmit. Een ander merk dat hij voerde was ‘Constant’. Dan heb je dus ’ CG’ met de link naar Indus.
Constant is niet de voornaam van de oprichter, dat was Eduard Goudsmit. Misschien heet(te) een verwant, kind of echtgenote) Constant of Constance .
Dit horloge lijkt me uit de jaren 60 of 70 te stammen…

1 like

Zo dan! Maar dat is even nuttige info, zou heel goed kunnen. En idd jaren 60,70 hebben we het wel over.

1 like