Zag dit horloge langskomen na een avondje horloge surfen.
39 mm, RVS, 20 atm, automaat Dus denk hé leuk vakantieklokje.
Maar is dit geen regelrechte kopie?

Dan hoef ik 'm dus niet

Zag dit horloge langskomen na een avondje horloge surfen.
Horloge is inderdaad een kopie van de IWC Mark series. Maar XII of XVI in dit geval als ik mij niet vergis.
Oké, nee dan wil ik 'm niet
Ik zeg niet dat het niet klopt wat je zegt, maar dit is volgens mij gewoon een vrij standaard flieger…
Gemaakt door veel merken…
Laco
Stowa
Iwc…
Edit:
Wempe
A lange und sohne
Net even gezocht
na de tip van RLCPoepen zonder einde…
Dan zijn alle horloges kopieën
De originele type A flieger was een Duits militair uurwerk dat door verschillende fabrikanten naar specs van Duitse leger gemaakt werd.
Waarschijnlijk niet voor 15 euro. Volgens mij kosten een LACO en Stowa ergens tussen de 500 en 1000.
Iwc is dus niet “het” origineel. Een van de.
Ik vind dit ook niet echt een 1 op 1 kopie. Alle fliegers lijken inderdaad erg op elkaar. Afwerking en specs daargelaten.
Dat heb je nou eenmaal als je allemaal hetzelfde concept voor de dial gebruikt.
In het donker zie je het verschil al helemaal niet
Noh en?!
Als de specs OK zijn zou ik het gewoon doen, ja toch?
Een rolex sub is ook een regelrechte copy van een invicta pro diver maar dat word ook gewoon zonder schaamte gedragen…
Bijna alle fliegers, duikers etc lijken op elkaar dus gewoon doen als je hem mooi vind …
Wat mij betreft neem je als liefhebber bij een Flieger een van de merken die destijds de ‘originele’ exemplaren hebben geleverd. Dat is gevoelsmatig overigens, want sommige van die merken zijn volgens mij ook gewoon ‘opnieuw gestart’.
I see what you did there…