Vraag over echtheid onbekende Seiko handopwinder

ik heb een seiko die je met de hand opdraait" seiko "super de luxe , daar staan twee kleine wijzerplaatjes op maar die hebben geen wijzers, is da normaal ?? het heeft ook geen nummer ofzo , heb het werk geopend , er staat alleen maar op het binnenwerk one 1 juwel , unadjusted , swiss parts ,Hong kong assembled andere kant pg time LTD
is dit een vals ??
thx

Geen fotos. Maar gezien de omschrijving kan ik 100% zeker zeggen fake :innocent:

klink sarcastisch maar dat was serieus :scream:

1 like

Deze zin is wartaal, sorry dat ik het zeg.

1 like

ik bedoel wijzers

ik bedoel wijzers op die kleine wijzerplaatjes hehe

Het is een Aseikon waar de a en n van de wijzerplaat afgepoetst zijn. Fake dus.

3 likes

goed , dan kan ik die aan de kleinkindjes geven !

Mooie foto, gemaakt met een random reader ?

4 likes

Dat noemen we faux subdials.

groetjes Lenno

1 like

android huawei

thx

Erg vals

1 like

i know hehe … pas in het bezit , in een verzameldoos van mijn ouders , toen ik het uurwerk onder de loep nam , waren er wat onduidelijkheden in de wijzerplaat , niet echt symmetrisch, de oplichtende deeltjes aan de nummers niet perfect aangebracht so …;
maar zoals ik reeds zei , heb die doos gekregen met een pak uurwerken , als ik die later aan de man wil brengen op 2dehands .be wil ik mensen niet met een kater achterlaten , door het feit dat ik onbewust een vervalsing zou aan de man gebracht hebben , en ik dacht dat alleen heel dure merken nagemaakt werden , toch helemaal geen seiko was zo mijn gedacht !
bedankt

2 likes

Er worden zelfs Casio’s van 12 euro nagemaakt, maar feitelijk is het geen namaak.
Er is alleen iemand geweest die een paar letters van de merknaam heeft weggepoetst waardoor er een andere merknaam overbleef.
Ik vind hem eigenlijk wel grappig. Ik heb verschillende Aseikon horloges, maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen

2 likes

dus ook binnenin het uurwerk( bij vervalsingen) staat one 1 jewel, unadjusted, swiss parts , Hong kong asembeled , links -pg time ltd … echt crazy !

dus ook binnenin het uurwerk( bij vervalsingen) staat one 1 jewel, unadjusted, swiss parts , Hong kong assembled , links -pg time ltd … echt crazy !

Ik bedoel dat jouw horloge geen Seiko is, maar een Aseikon.
Een vorige eigenaar heeft de “A” en de “N” verwijderd en dan lees je Seiko.
Het is af fabriek geen nep Seiko, maar dat heeft een vorige eigenaar er van gemaakt.

Je kunt je wel afvragen of de merknaam Aseikon niet expres gekozen is om veel op Seiko te lijken en het antwoord daarop zal waarschijnlijk JA zijn.
Zo heb ik zelf een Homegas…de rest kun je zelf invullen natuurlijk.

3 likes

welk merkteken heeft een aseikon op de sluiting ?

Aseikon is een dochterlabel van Ruhla en is Oost-Duits. Vooral bekend als kermis horloges, uit zo’n grijpautomaat…

2 likes

hoeft niet slecht te zijn e , heb een heel knappe seiko vervalsing , vintage die perfect werk ;, maar heeft een zeil -roei boot op de sluiting?, iemand zei me dat dit een aseikon was … ma volgens dit forum een fake seiko …; maar toch een ongekend model hehe