Vraag over een Breguet complicatie

Rhahaha mooi moggu, uh nooit denk ik, belachelijk hoog geprijsd joh… :slight_smile:
Maar dromen en vergapen kost niets he? :slight_smile:

Wat een mooie techniek, en dat op de vierkante millimeter.
P.s. Die hebben de waarde van de onderdelen flink kunnen verhogen met deze masterpiece!

1 like

uhhmm, het wijzertje zit op de as van het ankerrad, en draait 1x per 2 sekonden rond, daarmee het ultra hoge tikgetal zichtbaar makend…het is geen komplicatie.

De magneetjes zitten op de tappen van de balans, en wat je door de wijzerplaat ziet is de kloof van de balans.
De vergelijking tussen deze magnetische lagering (zeer lage wrijving) en een tourbillon (opheffing van de zwaartekrachtfout in vertikale positie) ontgaat me helemaal, maar het is wel een schitterend horloge: als ik ooit de staatsloterij win… :grinning:

1 like

uhm ha ja DAT keline wijzerke wist ik waar dat voor was, ik bedoelde de uitsparing in de plaat net daaronder op twee uur :slight_smile:

1 like

Prachtig! Komt op m’n wish list.

Uhm, bedoel dreamlist… :wink:

1 like

2X per een seconde van dat kleine wijzertje zou pas functioneel zijn !:slight_smile:

1 like

Ik vind één seconde verdeeld in 20 stappen al heel knap,wat zoveel betekend als 72.000 bph .
Was een Zenith El primero al precies met 36.000bph…dit gaat nog een flinke stap verder.

1/20ste van een seconde…daar moet een mooie chronoversie van komen.

2 likes

Maar daar krijg je wel n horloge met zn eigen zwaartekrachtsveld :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like