Ja die zit er wel idd!
Een tip probeer de wijzerplaat, uurwerk en batterij niet met de blote vingers aan te raken, dat is zonde.
Totale leek, maar misschien een ander batterijtje proberen?
Op de 3e foto van de eerste post maakt de plus zijde geen contact met de batterij
Alles zit goed, de batterij zit goed, batterij klem zit goed en het min contactpunt zit onder de batterij.
Adil stuurt hem naar mij op dan zal ik het even checken wat ermee aan de hand is.
Bedankt daarvoor. Erg benieuwd wat het kan zijn. Het is een leuk horloge en hij deed het voor de batterijwissel dus ik verwacht niet dat het iets groots is 🫨
Tja het blijft ook oude elektronica wat een keer kapot kan gaan.
Gaf die end of life indicatie dat die liep in sprongen van een paar seconde?
Of ben je de batterij gaan vervangen omdat die niet mee liep en ervan uit ging dat het een lege batterij was?
Dit inderdaad
Je kan altijd eens proberen met een andere batterij. Soms zijn ze leeg of kapot wanneer ze nog in de blister zitten.
Om zoiets uit te sluiten controleer ik batterijen voordat ik ze plaats met een testertje van 4 euro:
Daarnaast kan je nog controleren of de batterij goed contact maakt met de pooltjes.
Succes. Mooie Eterna trouwens
Edit: scherp gezien van @Sixcoder : lijkt er op de foto inderdaad op dat de batterij geen contact maakt met de plus. De plus kan je met een tandenstoker voorzichtig iets naar binnen duwen zodat ie (beter) contact maakt.
Uitsluitsel een defect gecorrodeerd e-block door een lekkende batterij.