Even een vraagje. Batterij moest vervangen worden. Had hetzelfde type batterij gekocht van een andere merk, maar hij doet nu na een batterij wissel helemaal niets meer. Is er iets wat ik heb gemist na het vervangen van een batterij?
Gaat om een Eterna Royal Quartz. Misschien dat ik specifiek voor dit type uurwerk nog iets moet doen na een batterij wissel?
Even je titel aangevuld, hoort eigenlijk niet echt in Algemeen maar OK. Dit kan van alles zijn, elektroblock kan stuk zijn, draadje bij de spoel defect (hoewel die hier redelijk “safe” zit - uit de buurt van wat dan ook wat je gebruikt om de batterij er uit te wippen), oxidatie/lekkage van de oude batterij, weet niet wat je aantrof na opening.
Tja, het gebeurt niet vaak bij een kwartshorloge maar toch kan het zomaar zijn dat-ie gewoon een servicebeurt nodig heeft. Ook kwarts-astapjes lopen in (hele dunne, rode, Moebius Quartz 9000) olie. Maar echt goed doormeten is het beste. Daar ben ik nou net niet de aangewezen persoon voor. @MartijnV een suggestie wellicht? @Plees is ook al aan het schrijven zie ik…
Even op een quartz tester en kijken of de boel wel loopt electronisch gezien. Als het systeem een puls geeft en de wijzers niet bewegen is de kans groot dat het dikke olie is.
Er zit verder niets eronder. Alles gaat bij dit horloge via de voorkant omdat hij geen caseback heeft. Uurwerk en wijzerplaat zitten wel goed en stevig op hun plek in de kast.
Als er iemand is die het aandurft om ernaar te kijken of dit horloge kan voorzien van een mini servicebeurt dan hoor ik het uiteraard graag