Vraag over een Rolex

Onlangs zag ik een mevrouw een Rolex dragen die ik niet één-twee-drie herkende. Misschien kunnen jullie me verder helpen:

Maat: tussenmaat: geen herenmaat, geen echte damesmaat. Ik denk 34,35 of zelfs 36mm. Uitvoering staal/goud (misschien zelfs wel witgoud?), ook een staal/gouden oysterband. Kast was staal, de lunette was goud en niet gekarteld, de wijzerplaat was staal of wit, het glas had wel de datumbubbel. Ik kon de wijzers niet zien, dus ik weet niet of het de Mercedes-uitvoering was. In de gauwigheid leek het me wel dat de wijzers ook goudkleurig waren.

Het feit dat ik al meldde dat het horloge een tussenmaat heeft, geeft natuurlijk al aan dat ik voor mijn vrouw op zoek ben naar een dergelijk horloge (als ik weet wat’ie kost natuurlijk…)

Menno

Was het geen rolex perpetual datejust 116203

Deze heeft een maat van 36 mm. en is in vele verschillende uitvoeringen te krijgen.
Ook zoiets als deze:

of met zilvere plaat:

Een mooie vintage Datejust kun je voor een relatief goede prijs kopen, zeker de staal/gouden modellen zijn zijn vriendelijk geprijst

gr,

vncnt

Yachtmaster heeft een midsize. Deze is er ook staal/goud en heeft dan een gouden lunette en wijzers, datum bubble en een grijze of witte wijzerplaat.

http://www.rolex.com/en/index.jsp#/en/collection/oyster-perpetual/yacht-master/steel-yellow-gold/M169623-0007/brochure/cover/

Heren,

Bedankt voor de zinvolle informatie! Hier kan ik wat mee (lees: de zoektocht is begonnen). Zoals gewoonlijk houd ik jullie op de hoogte als ik wat heb gevangen!

Menno