Vraag over een rus?

Hoi forumleden,

Ik heb een stopwatch waar ik zeer weinig vanaf weet.

De kast materiaal schijnt zilver te zijn.

Diameter zonder knoppen: 6.5 cm

Een 2de tijd opnamen of tussentijd opnamen.

Alles werkt goed.

Achter in het uurwerk staan de NR`s: 0021256 5498 en 20 kamhen maar de laatste n staat verkeerd om.

Op de wijzerplaat onderin staat caenaho b cccp. waarvan de 2de letter de a onder dicht is ipv in het midden de streep.
Hier de foto`s

Kan hier iemand mij vertellen welk merk het is?
Welk uurwerk, jewels,type nr, tikgetal,?
Het bouwjaar?
De waarde?
Of andere leuke dingen om te weten?

Ik hoor het graag.
Groetjes Davy

Het is een Slava split-second stopwatch
Zelf heb ik er eentje uit '62 maar deze ziet er wel een stukje nieuwer uit, hoe veel nieuwer durf ik niet te zeggen.

Het is wel een wat minder gangbaar model, de meeste die ik zie gaan tot 30 minuten en niet tot 60, ook de extra verdeling in 100ste van een minuut is apart.

De kast van die van mij is gewoon verchroomd, dat ze van zilver zijn heb ik (nog) niet gehoord

20 kamhen staat voor 20 jewels. Maar verder?

Hallo Davy,

Het is een Slava 60 seconden split-second stopwatch. Jaren '70.
Het is een 20 steens uurwerk (khamen met omgekeerde n wil het aantal stenen zeggen). Het uurwerk is een caliber 5498.
Hij komt uit de 2de Moskouse Horloge Fabriek.
De kast is geen zilver, maar gewoon ijzer/staal/chroom.
Onder op de wijzerplaat staat ‘gemaakt in de cccp’, de Sovjet Unie dus.
Hij is wel zeldzaam maar of dat in de waarde tot uitdrukking komt, weet ik niet.
Je kunt hem vinden op de site van Mark Gordon, even op nummer 1284 zoeken, www.ussrtime.com
Voor de waarde moet je maar de verkoopprijzen op eBay kijken?

Leuk ding trouwens(tu)

Bedankt alvast voor deze info allemaal. Het houten doosje heb ik er ook nog bij.

Gr Davy

Davy Schreef:

Bedankt alvast voor deze info allemaal. Het houten
doosje heb ik er ook nog bij.

Gr Davy

Ik weet verder niets van vintage russen, maar de originele verpakking/doos komt vrijwel atlijd ten goede aan de waarde!