Vraag over eerste vintage aankoop

Voor 10k zou ik toch verwachten dat in ieder geval de indices mooi aansluiten…

image

1 like

Zo’n Breitling heeft een draaibare bezel :wink:

4 likes

Dat is wel in orde de buitenste ring draait

1 like

Had het kunnen weten :rofl:

2 likes

Dus . . . . . . . . . . . . .
vintage horloges met doos is een zeer gezocht verzamelwaardig object voor in een collectie van vele horloge verzamelaars.
Ik krijg veel vragen van liefhebbers van vintage JLC horloges of er ook de bijpassende doos bij zit.
Er zijn zelfs manufacturen geweest die hele fraaie dozen hebben gemaakt, dat is alleen al een genot om naar te kijken.
Laat staan als je er een hebt met het horloge wat erin behoort te zijn.
Dat zegt toch wel wat. Natuurlijk is de waarde dan wel meer zonder de doos.

Vooral ook als er door de manufactuur een speciale doos in een beperkte oplage is gemaakt, bijvoorbeeld voor een club of speciale happening, of thema, dat is al een surplus in de collectie.

Ik heb niet zo lang geleden nog een vintage Wittnauer met date pointer op de wijzerplaat in de originele doos verkocht aan een liefhebber.
Het geeft een extra dimensie aan het betreffende object in de collectie, althans dat vind ik, maar wie ben ik dan wel.
dixi

3 likes

Bedankt voor alle reacties, buy the seller is nu even voor mij de belangrijkste tip die ik terug zie. Uiteraard de andere ook, maar die zijn van later zorg. Merci!

Dan ga ik er vanuit dat je hem online hebt gevonden? :blush:

Bij vintage absoluut niet. Veel verkopers zijn sowieso niet compleet in de omschrijvingen. Ik zou zeggen koop altijd 100% de watch. Maar wees wel goed op de hoogte van wat je koopt.

2 likes

Ik zou een dergelijke chrono alleen kopen met aantoonbaar een recente service bij een gerespecteerd bedrijf/horlogemaker. Handelaars roepen al snel dat het horloge goed loopt en functioneert terwijl er in veel gevallen alsnog onderhoud nodig is om de werking op langere termijn te garanderen.

Ok maar va vintage horloges? dit betreft een Breitling uit jaren 60 nml.

Hahah mee eens, ook hekel aan doosjes. sprak toevallig van de week nog een verzamelaar die ook al hekel had aan doosjes dus we zijn niet alleen.

Verzamel zelf Longines dus heb op zolder ook een doos vol lege Longines doosjes.

1 like

Uiteraard

1 like