Vraag over gangreserve!

Om welk uurwerk gaat 't?

Heb dit meegemaakt met m’n VDB. Daarvan bleek er iets mis te zijn met de rotorlagers. Nu gebruiken ze vintage uurwerken, en dan heb je risico met zo iets. Ze hebben het netjes opgelost. Bij jou gaat het om een nieuw horloge, maar dan kan er ook iets mis zijn met een onderdeel.

Het kan zijn dat je door de dag te weinig beweging maakt voor de automaat om op te winden. Maar dat komt volgens mij maar bij zeer weinig mensen voor. Dus als je andere automatische horloges hebt, zonder dit probleem, dan lijkt het probleem me bij het horloge te liggen.

Zelf zou ik geen probleem hebben met een gerepareerd horloge. Mocht het euvel terugkomen of daarna weer andere problemen zicht voordoen, dan zou ik m’n vertrouwen in het horloge pas mogelijk verliezen en een andere willen.

Nuttig accessoire zo’n gangreserve-mete;)r. Werkt perfect en je bent altijd op de hoogte.

Wind hem een slag of 15 op en staat dan op 18 uur. Loopt altijd op, ook bij weinig bewegen, dus ik vrees dat er met jouw automaat echt wat mis is


Bedankt voor de reacties!
Ik zal even afwachten wat maandag de reactie is van de juwelier.

Gaat dit over je Monaco? Ik heb dezelfde en deze blijft na een dagje dragen zeker 1,5 etmaal lopen zonder te dragen.

Hoewel ik niet precies weet hoe het officieel wettelijk is vastgelegd, is het meestal zo dat je bij een defect binnen twee weken na aanschaf aanspraak kan maken op een nieuw exemplaar. Men spreek dan van een DOA (Dead On Arrival) en het zou niet erg klantvriendelijk zijn om wanneer iets feitelijk stuk geleverd wordt, van de klant te verlangen dat hij akkoord gaat met een reparatie die vaak ook enkele dagen tot weken duurt. Is het na de twee weken dan is een reparatie meestal wel de gebruikelijke weg.

Succes er mee!

Bedankt voor de reactie.
Geeft me er een beter gevoel bij.

Vandaag het horloge op mijn werk gedragen, dus erg veel bewogen.
Morgen even kijken hoe laat deze ermee stopt en op de reactie van de juwelier wachten.

Om de juwelier niet te beschadigen zeg ik nog liever niet om welk horloge het gaat.
Hier hebben jullie vast begrip voor.

Je hebt gelijk; erg netjes van je. Veel succes er mee!

cliogek Schreef:

Bedankt voor de reactie.
Geeft me er een beter gevoel bij.

Vandaag het horloge op mijn werk gedragen, dus erg
veel bewogen.
Morgen even kijken hoe laat deze ermee stopt en op
de reactie van de juwelier wachten.

Om de juwelier niet te beschadigen zeg ik nog
liever niet om welk horloge het gaat.
Hier hebben jullie vast begrip voor.

cliogek Schreef:

Bedankt voor de reactie.
Geeft me er een beter gevoel bij.

Vandaag het horloge op mijn werk gedragen, dus erg
veel bewogen.
Morgen even kijken hoe laat deze ermee stopt en op
de reactie van de juwelier wachten.

Om de juwelier niet te beschadigen zeg ik nog
liever niet om welk horloge het gaat.
Hier hebben jullie vast begrip voor.

(tu)

Bedankt voor de reacties allemaal maar het blijkt toch vals alarm.

Ik heb het horloge op zondag 29 maart maximaal gedragen ook op mijn werk.
Op die avond het horloge om 23:00 uur afgedaan en vanmorgen om 11:15 stond het stil.
Dat betekent dat het horloge 36,25 uur heeft doorgelopen en dat is netjes met een fabrieksopgave van maximaal 40 uur niet slecht dus!

Mogelijk heb ik toch te weinig bewogen of te vaak het horloge afgedaan, wegens vakantieperiode? Maar ik vond het raar omdat ik met geen enkel ander horloge heb meegemaakt dat deze na een dag dragen na 11-13 uur alweer stil stond.
Mogelijk draaien de rotoren van de andere horloges soepeler en heeft dit uurwerk toch iets meer beweging nodig om het maximale te bereiken.

Ik kan nu dus ook wel zeggen dat het om de Tag Heuer Monaco gaat met calibre 12 uurwerk. Die draait iets moeilijker rond dan de rotor van mijn Carrera met calibre 16 uurwerk.

Waarschijnlijk was ik in mijn vakantie gewoon te lui maar je schrikt ervan en denkt dan meteen aan het ergste en ziet alle doemscenario’s voorbij komen.
Nu ben ik weer een blij mens!
X(

cliogek Schreef:
------------------------------------------------.

Waarschijnlijk was ik in mijn vakantie gewoon te
lui maar je schrikt ervan en denkt dan meteen aan
het ergste en ziet alle doemscenario’s voorbij
komen.

Eind goed, al goed :slight_smile:

Doet me denken aan een andere post http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3184532,3186602#msg-3186602

Zelfde gehad met mn Squale met ETA 2892
 Na eerste dag al na paar stilstand, daarna gewoon volle gangreserve.

Pfeww

Ik ken het gevoel.
Potverdikkie mijn klok is kapot, en pardoes gaat mijn horloge na een kwartier stilstand weer aan de gang. Dat na 5 tot 10 dagen na aankoop.

Erna loopt het wat onnaukeurig, wat uitmond in een herstel.
Karakter is het. Ik ben in de ban van automatische horloges door wat er zich afspeeld in het caliber.

Veel dragen, en alleen s’nachts het horloge af.

3 JAAR LATER

:wink:

Ik wil voorkomen een topic te starten dat al gaat over een onderwerp waar een topic al van is.
Anders komt er mischien een wildgroei aan topics.

1 like

Top! :+1:
Ik dacht dat je een vraag van 3 jaar terug aan het beantwoorden was en dat leek me eigenlijk een beetje laat. TS zal het antwoord al wel hebben denk ik.