Ik ken Damasko zijn ice hardened metaal en Sinn zijn getegimenteerd staal. Beide hebben een matte beat blasted uitzicht.
Vandaar mijn vraag, bestaat er ook zo iets maar met een geborsteld, meer glimmend uitzicht?
Ik ken Damasko zijn ice hardened metaal en Sinn zijn getegimenteerd staal. Beide hebben een matte beat blasted uitzicht.
Vandaar mijn vraag, bestaat er ook zo iets maar met een geborsteld, meer glimmend uitzicht?
Goede vraag, ben het in ieder geval nooit tegengekomen.
Natuurlijk wel een grote verscheidenheid aan ‘coatings’.
Ik moest gelijk aan Diashield denken.
Dat is een coating.
Ja Seiko en Grand Seiko hebben ook een oppervlakte behandeling zelf op titanium, maar ik vermoed dat dit toch niet van die klasse als Damasko is.
Dat ging ik er net bijtypen inderdaad, telt niet!
Ik vond zelf een overzicht van geharde kasten, ik ga dus even bij Citizen kijken.
Ja uiteraard.
Rolex gebruikt Oystersteel-staal voor de stalen horlogekasten. Oystersteel-staal is speciaal ontwikkeld door het merk en behoort tot de 904L staal-familie. Deze legeringen worden meestal gebruikt in de hightech-, ruimtevaart- en chemische industrie, waar maximale corrosiebestendigheid van essentieel belang is. Oystersteel-staal is uiterst bestendig, biedt een uitzonderlijke afwerking wanneer het gepolijst is en blijft mooi, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.
Ze weten het leuk te brengen
Maar presteren niet echt beter…
Dus die Citizen coating is gewoon harder
Dan zo’n Damasko
Idd. Ik heb nergens zoveel butsen op gehad als de Rolexen die ik had
Ja plus 1. Mijn oysterband was om te huilen, zou je er gevoelig voor zijn…
Wel opletten met een coating, als het materiaal onder de coating te zacht is, krijg je nog problemen (eierschaal effect) + hoe duurzaam is de coating. Slijt ze er af?
Materiaal zoals dat van Damasko dat door en door behandeld is lijkt me beter, maar ik zou graag hebben dat er modellen zijn waar het ook een beetje glimt.
Damasko met diamanten?
Kan je niet beter een beater omdoen als je gaat tekenen. Heftig man dat free drawing MMA!
Bremont behandelt de kasten zo dat ze schijnbaar een hardheid van 2000vh hebben. Die zijn verder gepolijst en geborsteld als gewoon staal.
All Bremont watches are treated for hardness with B-EBE2000 technology. During this special stage in the case production the metal is heat-treated and defused with carbon, then bombarded with electrons. The process dramatically increases the hardness and scratch resistance of the stainless steel. On the Vickers’ scale of hardness, for example, B-EBE2000 produces a watch case with a value of 2000Hv - approximately seven times that of the normal stainless steel used for watch cases.