Vraag over Glycine uurwerk

Beste allen,

aangezien het weer mij wat vrije dagen heeft opgeleverd, zit ik lekker te struinen voor mijn volgende aanwinst op het net. Niet heel gericht, gewoon lekker shoppen.
Nu zit ik te kijken naar Glycine, meer specifiek de Combat Sub en de Airman. Beide komen met een GL224 uurwerk. Het vreemde was dat het een Selita óf een ETA uurwerk kon zijn. Blijkbaar is Glycine in 2016 overgenomen door de Invicta groep en hebben zij het uurwerk veranderd van een ETA 2824-2 naar een SW200-1. Voor degene die het interesseert, hier de link https://calibercorner.com/glycine-caliber-gl-224/
Nu mijn vraag: is er kwalitatief verschil tussen de twee uurwerken, en is het dus de moeite om naar een iets ouder model met ETA uurwerk te zoeken? Want voor zover ik begrijp is de SW200 weer gebaseerd op het oude ETA2824 uurwerk. Het verschil is te zien in het aantal juwelen, ETA heeft er 25 en de SW 26.
Sorry voor het lange verhaal maar ik probeer er wat wijzer in te worden. Kan iemand mij goede boeken aanraden met betrekking tot de soorten uurwerken die relevant zijn voor de afgelopen 60 jaar( ongeveer vanaf de jaren 60)? Per merk of in grote lijnen.

Bij voorbaat dank!

1 like

Potato potahto verhaal.

Yup, je kunt beter naar ontwerp kijken. Het oude Glycine logo is sowieso veel mooier :ok_hand:

4 likes

Dit is toch veel mooier !!!

3 likes

Nee want dat is het spuuglelijke “Armani” logo.

1 like

Mooie horloges! Maar ik vind dat nieuwe logo niet misstaan eerlijk gezegd! Maar merk jij verschil in kwaliteit tussen de twee?

Ik vind die eigenlijk wel mooier! :shushing_face:

1 like

Dit zijn beide combat subs van het oude Glycine, dus ik merk geen verschil. Ik heb ook geen Sellita vergelijkingsmateriaal.

1 like

Kan gebeuren we zijn nou eenmaal niet allemaal gezegend met een exquise smaak. :wave:
Veel plezier met de keuze.

1 like