Vraag over Hamilton vlindersluiting:

Ik heb getracht om de vlindersluiting van mijn Jazzmaster te verwisselen maar dit is nog niet gelukt. Hij zit bevestigd aan de band met schroevjes zo lijkt het. De schroefjes draaien wel maar gaan niet los of vast. Zit er gewoon een springbar tussen en zijn de schroefjes voor de show? Graag hoor ik van iemand die hier ervaring mee heeft.

het is inderdaad een crime. Zijn twee schroefjes op een busje.
2 schroevendraaiers gebruiken. Met de een zet je de andere schroef klem en kun je hem opendraaien.

1 schroefje is heel erg klein dus kijk uit!!!

mmmmm dat wordt dus weer oppassen. Ik begrijp dus dat er één schroefje in het buisje zit. De andere is het uiteinde van het buisje? Ook weer lekker. Ik heb een schroevedraaier die perfect past en nu heb ik er ineens twee nodig.

Ik weet even niet meer of het 1 of 2 schroefjes zijn.

Het moet wel om één schroefje gaan denk ik. Wanneer je twee schroeven in een buis draait krijg je die niet meer los zonder de buis vast te houden. Nou ik wacht nog wel ff eer ik een mooie band heb gevonden.

Ga anders even langs bij Schaap en Citroen, die helpen je wel.
Ypuh is daar ook langs gegaan om zijn band in te korten, want mij dus niet lukte.
Daar was het zo gepiept.

Maakt op zich niet uit of het 1 of 2 schroefjes zijn.
Schroefdraad zit aan allebei de kanten in de zelfde richting draaiend, dus je moet ze tegen elkaar in draaien.
In ieder geval komt altijd, ook al het 2 schroefjes zijn, er maar 1 schroefje echt uit, diegene die het eerste los komt.

Lacroix Schreef:

Ga anders even langs bij Schaap en Citroen, die
helpen je wel.
Ypuh is daar ook langs gegaan om zijn band in te
korten, want mij dus niet lukte.
Daar was het zo gepiept.

Ik had hier ook al met Lacroix over gepraat of hij het voor elkaar kon krijgen en mij het foefje kon uitleggen. Dat bleek echter makkelijker gezegd als gedaan.

Inderdaad even langs een Hamilton AD gaan (als het om, ik vermoed, hetzelfde systeem gaat), ik ben bij 2 ervaren horloge makers geweest die me niet konden helpen. Toen toch maar besloten even langs S&C te gaan welke het inderdaad zo gepiept hadden. De onkosten waren €10,-.