Weet iemand meer over dit horloge: jaar? model? (ja, seamaster automatic!
Jaren geleden gekocht, weet niet meer wanneer en hoe! tsja geheugen!
Zal ik hem verkopen of houden?
Die band hoort er in ieder geval totaal niet bij. Is een Speedmaster band of een Seamaster Professional Peter Blake band uit de jaren 90/begin 2000. Horloge zelf zou uit de jaren 60/70 moeten zijn maar de wijzerplaat lijkt weinig tot geen tekenen van veroudering te laten zien en roept ook wel wat twijfels op. Wijzers ogen te smal in verhouding en redelijk nieuw. De tekst op de wijzerplaat is ook erg dun en niet helemaal authentiek en tevens oogt deze redelijk modern/nieuw voor een horloge dat uit de jaren 60 zou moeten komen. Is de wijzerplaat opnieuw opgemaakt? Plexiglaasje is mogelijk ook niet origineel want zie geen gegraveerd Omega logo centraal in het glas.
Dank voor je reactie!
Moet er wel bij zeggen dat ik geen expert ben, maar dit zijn de dingen die mij opvallen. Iemand anders nog een andere kijk op het geheel?
Mooi horloge! Heb je tools om de caseback eraf te halen? Meestal staat de referentie aan de binnenkant. Door dat nummer te googelen zie je snel genoeg of hij origineel is.
Met het serienummer (niet de referentie) kun je hier de leeftijd checken: Omega serial number decoder. Date an Omega by serial number, calibre or model
Ik denk dat het een ref. 166.0209 is met 1020/1022 uurwerk vanaf 1978.
Maar zoals aangegeven moet je het openmaken voor zekerheid.
Wijzerplaat zou best kunnen kloppen, durf het op basis van deze foto’s niet te zeggen.
De band eraf, probeer leer erop.
Ref:
https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-st-166-0209