Vraag over horlogebandje

Beste horloge vrienden,

Door een lompe aktie mijnerzijds heb ik vorige week het horlogebandje van mijn Garmin kapot getrokken .

Nu heb ik gezien dat ik gewoon een los bandje kan bestellen, maar hoe krijg ik het nieuwe bandje erop ?

Is dit te doen met zo’n klein horloge tooltje of is er hier iets anders voor nodig ?

Ik hoor graag van de mensen die hier verstand van hebben.

Groeten,

Patrick

1 like

Met een klein pinnetje in de gaatjes aan de zijkant van de lugs poeren.

1 like

Je hebt daar idd speciale tooltjes voor.
Zoals Borgeon. Maar als je lugholes hebt zoals bij jou kun je denk ik met een paperclip wel de pushpin er uit drukken.
Beetje met beleid zodat de pushpin net ver genoeg ingedrukt is zodat het bandje los komt.

1 like

Of in Jip-en-Janneke: jouw band zit tussen de 2 oren aan de kast (lugs) vast. Dat is bevestigd met een pin die door de band heen loopt met aan iedere kant verende pinnetjes (pushpins).

Als je nu met een rechtgebogen paperclip van buiten in het gaatje van de lug drukt, druk je de verende pin van de pushpin naar binnen, en kun je de band met wat voorzichtig wringen uit die lug halen. De andere kant gaat dan vanzelf.

Iedereen bedankt voor de antwoorden … Ik ga even een nieuw bandje bestellen en kijken of het me lukt

Ik zie nu dat de horlogebandjes niet meer te bestellen zijn. Weten jullie of er ook een universeel bandje op zou passen ?

Meet de breedte tussen de lugs en ga op zoek naar een kwalitatief goed vervangend exemplaar wat naar je smaak is…
Ik heb zelf een Garmin Fenix 2, daarvan was het originele band ook aan ouderdom tenonder gegaan.
Heb toen een vervangend bandje in China besteld wat na 2 maanden wachten arriveerde en weer een maand later ook scheurde :frowning:
Maar ik had nog een ander bandje liggen van een mislukt FitBit Ionic avontuur (iets met onwaterdichtheid)
Dat bandje met wat geknutsel passend gemaakt en het resultaat is effectief en ziet er ook nog eens leuk uit (dat laatste uiteraard IMHO)