Vraag over hugo boss 30th anniversary

Sinds een tijdje heb ik dit horloge.
Nu heb ik echter geen idee wat de wijzers in het oranje aangeven. Ik kan ze niet bewegen met de draaiknop aan de zijkant van het horloge en de wijzers gaan ook niet lopen met de tachymeter. Op de foto bijgevoegd staat wel een beschrijving maar dit zegt mij nog niets.

De andere zijn mij overigens wel duidelijk.

boss

1 like

Nog een kleine aanvulling, op het plaatje staan de wijzers in het oranje gelijk met de tijd. Dit is bij mij wel anders…

Dit is de eerste keer dat Djo iets heeft geplaatst – we heten hem/haar welkom in onze gemeenschap!

Welkom :slight_smile:

Je bent helemaal nieuw in de wereld van horloges begrijp ik? Dan een serieus antwoord: de draaiknop is de kroon en daarmee stel je de tijd in (wijzer van minuten en uren). De knoppen boven en onder de kroon zijn de chronograaf knoppen en daarmee start en reset je de oranje wijzers.

Als dit niet serieus is: kut, ben erin gestonken :wink:

Bedoelt hij niet de alarm-wijzers in de oranje ring?

Ja klopt

Een snelle google search.
Het zijn inderdaad wijzers om je alarm te zetten

Is ook niet de meest intuĂŻtieve manier van een alarm instellen vind ik, maar veel plezier met je nieuwe wekker, @Djo :wink:

Bedankt voor de snelle reacties!
Inmiddels kan ik ze inderdaad bedienen door het plaatje van hierboven. Ik heb het horloge echter nog nooit een piep horen geven.
Heb het alarm in ieder geval uitgeschakeld en ze lopen weer gelijk. Ik ben tevreden haha

1 like

Nou welkom hier bij HF dan maar.
Zo zie je maar hier zijn aardige mensen!

Zeker jullie geloven het nooit maar het alarm doet het ook. Haha zo zie je maar na een paar jaar leer je nog steeds over de apparaten die je in je bezit hebt.

1 like

Ah de wijzers in de oranje cirkel, dus niet de wijzers in het oranje :wink::+1:t3: