Vraag over IWC horloge

Vraagje tussendoor:

Is zo’n PVD coating eigenlijk makkelijk ongedaan te maken?

marijn Schreef:

Vraagje tussendoor:

Is zo’n PVD coating eigenlijk makkelijk ongedaan
te maken?

Beadblasten!

Ik zou gewoon even contact opnemen met een IWC dealer, die kan mogelijk op basis van het serienummer opzoeken hoe deze de fabriek heeft verlaten…

Alexandre Schreef:

Ik hoop dat er alsnog iemand is die de vragen van
de eerste post kan beantwoorden.

Heb je doorgeklikt op de link die plaatste?

Dank! Wat een topwebsite! Het zal dan dus wel een mod zijn. Erg zonde vind ik het persoonlijk.

Mooie klok hoor, maar ik snap dat dit vragen bij je oproept.
De beste keus zou mijn inziens zijn om met dit horloge naar een IWC dealer te gaan. (En als die er niet uit zouden komen zou ik persoonlijk naar het pittoreske Schaffhausen afreizen want daar wordt je zeker verder geholpen ;))
Ik zeg altijd dat vanaf foto’s het erg moeilijk is om duidelijkheid te krijgen, puur op gevoel, een heel klein beetje kennis en toch tegen beter weten in op basis van de foto’s denk ik dat de zwarte coating later is aangebracht.
Het jaartal kan men ongetwijfeld in Schaffhausen voor je achterhalen, net zoals de herkomst van de rode wijzer.
Ook het afgeven van een specifieke waarde is puur op basis van foto’s niet te geven, het hart van dit horloge is en blijft het uurwerk zelf en de staat/originaliteit daarvan. Een goede waardebepaling kan alleen gebeuren na grondige inspectie door een IWC gecertificeerd persoon.

Oh ja, Google even op ‘date your IWC’. Met het kastnummer is een grove datumbepaling mogelijk.