Vraag over los onderdeel in Pontiac Hydraulica

Ik heb vandaag deze “kapotte” pontiac hydraulica gescoord,

Nu heb ik hem net opengemaakt en tref ik dit aan

Ik heb zelf weinig verstand van mechanische horloges, maar het lijkt alsof de regulator los zit. Is dit een klus die een onervaren horlogeliefhebber kan uitvoeren? Ff kan ik er beter mijn handen niet aan vies maken?
En weet iemand hoe ik de kroon zou kunnen verwijderen zodat ik bij de wijzers kan?

Alvast bedankt.

3 likes

Gewoon terugklikken, timing moet daarna wel afgesteld worden.

1 like

@TKH : inederdaad gewoon terug op z’n plaats duwen en reguleren. Een kind kan de was doen. :wink:

@TKH en @Watchbezel, dat klonk simpeler dan het was, maar heel erg bedankt het is gelukt, hij tikt weer als een malle!

1 like

Kleine schroefje (degene het dichtste bij de stem) een paar slagen losdraaien naast het kleine tandwiel. Dan pak je hem er zo uit.

2 likes

Idd het schroefje bij het oranje pijltje iets losdraaien terwijl je aan de kroon trekt (stoppen als de kroon loskomt) en de 2 schroefjes bij de groene pijltjes iets losdraaien en de plaatjes naar binnen duwen, anders komt het uurwerk er niet uit.

2 likes

En als je dan toch het uurwerk eruit hebt … poets dan direct even de berg aan DNA resten van de kast :nauseated_face:

2 likes

De minuutwijzer ziet er niet sjofel uit…niet aan buigen… die breekt dan…

2 likes

Ik heb dit toch wel eens goed gekregen met wat voorzichtige manipulatie, maar is misschien meer geluk dan wijsheid :see_no_evil:

2 likes