Vraag over Merk Orient

Dat zei ik dus hierboven :wink:

Een poosje geleden stond hier op het forum een zwarte te koop.

Orient Monarch handopwinder

1 like

Leuk spul Oriënt :ok_hand:t2::smiley:



7 likes

In mijn geval toch echt 34,2% :man_shrugging:t3:

het antwoord is 6… 5 mensen die direct reageren maar geen antwoord geven op zijn vraag. Dus wat is de vraag? Hoeveel HFers heb je nodig om antwoord te geven op de vraag :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Dat kan bij lagere prijzen van een horloge, dan zijn de vaste handelingkosten van de vervoerder voor het innen van de BTW en invoerkosten een groot bestandsdeel van de totale extra kosten.

Bij Jomashop 2 horloges gekocht en met een week of 2 geleverd. Zou vooral voor een bedrag van een Orient de aankoop daar doen. Heb in het verleden duurdere aankopen gedaan wat het voor mij dan wat spannender maakt. Scherpe prijzen wel.

Jomashop is goedkoop. Btw is altijd 21% en importheffingen en administratiekosten van de vervoerder varieren nogal. Reken dus op minimaal 21% maar schrik niet als het boven de 30% uitkomt.

Zei ik al dat Joma goedkoop is? Dat is namelijk zo…maar inderdaad in de praktijk geen garantie. Als je dat aandurft dan is het een prima winkel. Ik heb er ook al 4 horloges gekocht zonder problemen…

Voordat het pakketje de douane bereikt wel. Daarna valt het tegen. :joy:

1 like

Truth Mr, daar zit nogal wat verschil in. Zelfs dan kan het nog interessant zijn.

1 like

Zat de laatste keer op om en nabij 1/3 van de verkoopprijs erbovenop en zelfs dan kan het nog interessant genoeg zijn.

1 like

Leuke nieuwe duikers bij Orient zonder power reserve in groen ook nog…

1 like

Orient en Orient Star in ponden voorlopig zonder import heffing.
1 like

Veel waar voor je geld, paar maanden in bezit en voldoet boven verwachting.

3 likes

Heb zelf 3 Oriënts, waarvan 1 Star!
De oudste is bijna 50 jaar oud en nog nooit geserviced. Loopt 6 a 7 sec per dag voor.
De 2 andere zijn gekocht bij Serious Watches. Prima service!
Ik kan je een Oriënt van harte aanbevelen…Prima horloge voor een net zo prima prijs!!!

1 like

Ik zou even bij seriouswatches kijken. Die club zit in Friesland, stuurt gewoon binnen Nederland op, dus geen extra btw of invoer, en ze doen er een stroopwafel bij.

Orient is verder prima. Heel veel waar voor je geld. Ikzelf vind de power reserves nooit zo mooi omdat ik liever schonere dials zie, maar eerlijk is eerlijk, het merk maakt zeer degelijke horloges voor weinig doekoe. Ik zit nog steeds op een Kamasu te azen.

Dat gezegd hebbende: Orient Star is wel een klasse hoger, alleen vind ik het aanbod bij Seriouswatches niet zo cool. Er zijn hier mensen op het forum die op de krochten van internet echt fantastische cleane orient stars hebben gevonden zonder power reserve, en dat zou mijn grail zijn als ik Orient bekijk.

1 like

Er is of was ook nog Royal Orient als hoogste niveau van kwaliteit.

2 likes

Die lijn bestaat bij mijn weten niet meer. Niveau ging richting Grand Seiko.

Prima horloges voor nette prijzen.
Alle Oriënts die ik gehad heb waaronder verschillende Bambino’s altijd in perfecte staat aangekomen.
Kwaliteitscontrole is goed.
Kon ik helaas niet van de veel duurdere Seiko Cocktail zeggen.

2 likes

Wat bedoel je met grijze dealer?