Vraag over Merk Orient

Beste forumleden,

Om niet over een nacht ijs te gaan zou ik graag jullie mening even willen weten. Bij Jomashop verkopen ze het merk ‘Orient’. Ik heb een oogje laten vallen op een automatisch horloge.
Heeft iemand ervaringen met het merk en de webshop?

Alvast bedankt!

Serge

PS ZIt er ook veel verschil tussen Orient en Orient Star?

1 like

Hallo Serge,

Komt invoerrechten etc bij. Uiteindelijk best een kostenplaatje. Welke Orient heb je op het oog?

Check creationwatches eens!
Veel keuze in Orient… Kwalitatief veel horloge voor je geld.

1 like

Het is een handwind:

Classic Monarch Hand Wind White Dial Men’s Watch

Bij Jomashop nu $ 164,99 (dollar)

Op de een of andere manier wil ik een horloge met Power Reserve Indicator. (dingetje…:wink:

1 like

Ah, niet zo’n gangbaar model die je veel ziet. Leuk horloge trouwens. Je kan een tool gebruiken voor invoerrechten op de website van de overheid. Kun je berekenen wat je totaal kwijt bent.

Oriënt is breed gewaardeerd onder de liefhebbers op t forum. Kwalitatief merk, bang for buck.

2 likes

Jup, Orient approved :sunglasses:

8 likes

Orient is onderdeel van Seiko, en maakt tegenwoordig betere horloges in prijs/kwaliteit dan Seiko zelf. Kamasu, Ray etc. zijn allemaal mooie modellen

4 likes

Kijk uit met JomaShop. Zij hanteren hun eigen garantie. Dus, je krijgt geen (wereldwijde) fabrieksgarantie bij het horloge meegeleverd.

Orient Star is qua afwerking een stap hoger dan Orient.

2 likes

Seriouswatches verkoopt ook Orient. Weet alleen niet of ze dat model hebben of aan je kunnen leveren.

Nederlands bedrijf door n mede WIS. Heb n leuke ontmoeting met hem gehad. Hij had zelf n nixie horloge om :nerd_face:

3 likes

Ik heb een Certina bij Jomashop gekocht. Customer support en afhandeling is prima, maar je moet inderdaad invoerkosten betalen. Ik meen dat ik €60 extra moest betalen. Het volgens mij 21% van het totaalbedrag (incl. verzendkosten)

1 like

Drie Orients gehad, hartstikke tevreden over geweest. Prima horloges voor een prima prijs.



6 likes

Orient Star is vergelijkbaar met de Seiko Presage lijn, de iets beter afgewerkte modellen.
Nu met de recente prijsstijgingen van Seiko is Orient interessanter. Dit is een persoonlijke mening :blush:

2 likes

Onderdeel van Seiko Epson en staat volkomen los van het horlogebedrijf Seiko…

Best wel, vooral in de afwerking. Orient Star is gewoon een trapje omhoog.

6 likes

Orient is top! Maar pas op met invoerrechten, inklaringskosten en BTW ed. Heb een horloge onderweg waarbij nog ruim 30% aan extra kosten worden gerekend.

Zit eerder rond de 25% aan bijkomende kosten waarbij de BTW de grootste boosdoener is… Je kunt ook bij Serious Watches kijken maar bedenk wel dat dit een grijze dealer is.

Nou en?:thinking:

Orient is een leuk merk en lekker betaalbaar. :v:t3:

2 likes

Niets, maar die meneer doet voorkomen alsof hij een officiele dealer is en dat is niet het geval. Je hebt dus ook geen fabrieksgarantie maar alleen die van hem.

Als je daar geen moeite mee hebt dan kun je rustig daar kopen maar ik vond het wel even het vermelden waard.

1 like

Ja en nee. Het is onderdeel van de Seiko Epson Corporation. Maar het hangt niet onder Seiko, maar onder Epson. Dat staat ook vaak op achterkant. Concessie aan de regelgevers i.v.m. het grote marktaandeel van Seiko :wink:

Orient & Orient Star zijn beide prima merken, waarbij OS duidelijk een klasse hoger is.

Er is niets mis met Jomashop, heb er ook wel gekocht, maar het is in mijn ervaring nooit ergens echt een AD van. Je krijgt winkelgarantie, geen fabrieksgarantie. Buiten de VS is dat op zijn minst lastig.

Zit dit te tikken met deze Orient Star handopwinder aan de pols :smile::

4 likes