Veel pakjesbedrijven zoals DHL bieden deze dienst nu ook aan, daar maken ook veel buitenlandse bedrijven tegenwoordig gebruik van. Het gebruik hiervan is niet goedkoop en vaak zelfs wat duurder dan de kosten die (tenminste in België) de postbedrijven zelf hanteren als kosten voor het inklaren van goederen. maar het voordeel is dan dat je op voorhand weet waar je aan toe bent en dat je pakje normaal gesproken niet meer bij de douane blijft vastzitten…
Ik zou in dit geval in elk geval duidelijk informeren bij Monta, lijkt me niet dat de BTW in dit geval al in de prijzen vervat zit.
Dat is exact wat ik ook dacht. Ik vind de prijs behoorlijk fors voor een sellita sw330-2 (of soortgelijke) met aangepaste rotor.
Traska heeft vergelijkbare modellen voor een derde van de prijs (japans uurwerk wel dan).
Vorige week pakketje vanuit Japan ontvangen. Werd verzonden met dhl expres. Toen het pakketje bij de luchthaven in Tokio lag, kreeg ik een apje van dhl met een betaallink van de kosten. Na het betalen is alles zonder problemen verder verzonden.
Ook ik heb al lange tijd een Monta Noble Voyager op mijn shortlist staan, maar dat was omdat ik regelmatig naar Montana zou vliegen. Mijn idee was om hem daar te passen bij Monta en mee terug te nemen.
Dat is door een verrassende carrièreswitch van tafel en daardoor staat hij nog wel op de shortlist, maar zonder haast dus ik ben wel benieuwd waar jij op uitkomt, na alle heffingen. Ik kijk intussen naar het (beperkte) aanbod jonggebruikte. Ze schrijven best af, dus als ik zie dat ze over de 2k heengaan met taxes, dan vind ik dat te gortig.
Maar de looks, de bouwkwaliteit en de bracelet, daar zijn alle eigenaren die ik volg lyrisch over. Ze kopen daardoor meer modellen van Monta. Het uurwerk is ook echt goed afgeregeld. Dat maakt het nog steeds een interessante optie.
Ik kan er ook geen kaas van maken, maar je zou dus ca €1876 moeten betalen? En zelf berekenen je €1612? Dan is die €1876 zo’n 16% meer dan die €1612. Als er lokale tax à 5% vanaf gaat zit je al aardig in de richting van 21% btw. Maar dit is zoeken naar een verklaring hoor!
Ik heb alleen ervaring met DHL vanuit de VS zoals @Oldheritage ook benoemt; daarbij werd direct de BTW berekend, meteen betalen en geen rekening achteraf.
Vanuit Japan met DHL kreeg ik overigens het betaalverzoek al direct na verzending, in plaats van dat het eerst in NL komt, dan betaalverzoek, dan doorsturen. Vond ik wel fijn.
Ik heb inderdaad, zoals @lencoth aangaf, verkeerd gekeken. Omdat het bedrijf in de US zit ging ik er vanuit dat ze in dollars adverteerder maar dit zijn dus inderdaad euro. Excuses voor die verwarring.