Ik overweeg de aanschaf van een dagelijks quartz horloge in de vorm van een Omega Aqua Terra quartz met zilveren wijzerplaat.
Omdat mijn werk op de halve minuut nauwkeurig gaat, is een quartz de juist keuze. En dan doe ik niet zo vaak de duurdere Seamaster om.
Heeft iemand dit horloge? Wat ik me afvraag is of de wijzerplaat meer richting zilver of meer richting champagne is?
Ik kan er eentje kopen voor 1300 met doos en papieren.
Maat als al ik op internet kijk dan zie ik zowel zilveren als een beetje champagne(gelige) wijzerplaten.
Ik geloof dat @EricPP deze ook heeft.
Zover ik weet is er maar 1 plaat, en die is toch eerder zilver.
Zelf heb ik de zwarte, voor mij de perfecte allrounder, draag hem bijna alle dagen, en geniet er iedere minuut van!
Heerlijk horloge!
Bedankt voor de reacties!
Hopelijk is het meer zilver want anders lijkt het net verkleurd en combineert het niet met het datumvenster.
@Spoon1…die is zeker ook mooi. De oudere versie oogt misschien iets rustiger maar dan zou ik ze naast elkaar moeten leggen. Maar beiden toppers en inderdaad een mooie allrounder voor dagelijks gebruik.
Ja die nieuwe heeft een andere kast en geen opgelegde indices, naar ik begreep omdat Omega vond dat het verschil tussen de quartz en de automaat met alleen het uurwerk als verschil te klein was om mensen te verleiden om een stapje hoger te kopen. Dus die oude wil je hebben
Klopt…degene die TS wilt is een nog oudere versie. Die van mijn vrouw is er idd in 2 versies. De oudere had idd de opgelegde indices en is stukken mooier. Maar mijn vrouw vindt het prima zo…dan ik ook
horloge zelf is mooi. Maar je idee werk waarschijnlijk niet. Als je een mooi horloge koopt om minder voorzichtig mee te zijn, ben je er denk ik toch weer voorzichtig op.
denk beter een quartz seiko als je een beater wilt. Of gewoon de seamaster gebruiken.