Vraag over Omega cal.283

Beste forumleden,

Ik heb een vraag over de Omega in onderstaande advertentie. Ik zal voor het gemak ook hier een foto bijvoegen; bij de advertentie staan er 6 in totaal.

Ik heb cal.283 opgezocht in de Omega database maar ik zie eigenlijk geen soortgelijk horloge erbij staan. Ik zie slechts een two-tone met cijfers op de 12, 3, 6 en 9. Geen two-tone met enkel ‘streepjes’-indexen. Is dit voldoende om dit horloge als fake/redial of iets soortgelijks te bestempelen of heeft Omega niet al haar horloges in het foto-archief?

Dank voor uw antwoord!
p.s. ook lume blijkt te ontbeken bij de indexen bij nadere inspectie.
p.p.s. het originele glaasje lijkt erop te zitten (Omega logo in het glas) dus dat geeft me dan weer wel vetrouwen in de authenticiteit.

1 like

Hij lijkt mij OK. Uurwerk is ook brandschoon, moet haast wel recent geserviced zijn. Opmerkelijk is ook dat er geen spatje roest - ook geen oudere roest, die zichtbaar blijft na een servicebeurt - op de stalen delen in het uurwerk zit. Ik zie vaak Omega calibers uit deze periode, en deze is echt brandschoon.

Serienummer wijst naar 1955. Wijzerplaat zou al een behoorlijk oude redial moeten zijn, als 't er een is - ik denk van niet. Kijk ook naar het patina dat er al op zit. Het font is perfect - en ook goed uitgelijnd, net als de index-streepjes en het lijnenkruis.

Houd wel rekening met de invoerkosten…! Moest vandaag over een paar posters van totaal 85 euro, nog 's 27 euro bijlappen.

Wijsheid gewenst!

1 like

Het ontbreken van een wijzerplaat op de Omega site zegt niet veel want de database van Omega is verre van kompleet. Bij sommige horloges hebben ze zelfs niet eens een foto.
Mij lijkt de prijs wel wat optimistisch, maar dat zegt niets.

1 like

bezit zelf een 283 serienr 11 dus ca 1949 heeft een andere wijzerplaat deze is 80 micron met zwarte sec.wijzer wist niet dat ze two tones hadden prijs is best duur kan foto naar mobil sturen voor vergelijking gr stev3