Ik heb bij een gerenomeerde horlogehandelaar een mooie omega Constellation gezien. Ik begrijp echter de achterkant van de kast niet. Waar ik ook op Internet zoek, ik zie altijd een achterkant met een Observatory en acht sterren. Op dit betreffende horloge ontbreken de sterren. Betekent dit dat de achterzijde ooit is vervangen, of heeft iemand dit al eerder gezien.
Bij mijn Conny zijn er ook een paar vervaagd/weggesleten door het dragen, goud is zachter dan staal.
Bij jouw Conny lijken ze weg gepolijst, overigens staan ze wel eens te koop op de bay als het je stoort.
Het horloge lijkt me wel authentiek op het 1e gezicht er hoort wel een ander type kroon op, misschien ook even naar het uurwerkje (laten) kijken op authenticiteit.
Staat er op elk uurwerk dat chronometer zijn moet ook dat het adjusted is? Op mijn constellation bumper ontbreekt namelijk deze beschrijving en de mooie achterkant van jullie omega’s? Hij is uit 1953 ongeveer…
Kun je er foto’s van plaatsen?
De 1e types schijnen best wel zeldzaam te zijn, zit volgens mij een bumper automaat in.
Ik heb er laatst ergens een topic over gelezen maar weet ff niet meer waar :S
mvg, Frans
landrover110 Schreef:
Staat er op elk uurwerk dat chronometer zijn moet
ook dat het adjusted is? Op mijn constellation
bumper ontbreekt namelijk deze beschrijving en de
mooie achterkant van jullie omega’s? Hij is uit
1953 ongeveer…
Wauw wat een mooitje (tu)
Kroon is niet origineel
Hier een linkje naar een kleine beschrijving: http://users.tpg.com.au/mondodec//Bluesteel%20SC.pdf
Overigens kun je bij hem ook vragen stellen over authenticiteit.
Nogmaals sterkte morgen en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!
mvg, Frans
landrover110 Schreef:
Volgende week plaats ik foto’s van horloge
achterkant en uurwerk…ik moet me dan toch
rustig houden…zal de kwaliteit van de foto’s
ten goede komen…(
Is idd een bumper automaat…en de wijzerplaat
heeft er chronometer opstaan…
Zeker weten doe ik het niet maar ik denk dat het een samengesteld horloge is.
Als je het echt zeker wilt weten zou je het kunnen vragen op: http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/
Ik ben wel benieuwd wat hij er van denkt, ik denk wel dat je dan duidelijker foto’s moet maken van het uurwerk (cal. nr.), achterdeksel binnenkant, etc.
Zoals al eerder is geschreven, is de kroon niet meer origineel. Deze is platter en verdwijnt voor het grootste gedeelte in de kast, zodat hij minder kwetsbaar is m.b.t. stoten. Het datumverzet gebeurt door met je nagel de kroon naar buiten te trekken.
Het kan zijn dat de vervangende kroon wel is gesigneerd met het Omega-logo, maar hij is niet “uit de tijd”.
V.w.b. het achterdeksel heb je gelijk. Mijn identieke (stalen) exemplaar heeft i.d.d. duidelijk zichtbare sterren. Het originele deksel hoort bij dit model ook iets gebogen te lopen. Het gebruikte deksel heeft Omega ook gebruikt, maar bij een ander model Constellation.