Vraag over Omega Geneve 565

Beste kenners,

Ik ben een leek op het gebied van Vintage Omega’s, maar vind ze wel erg mooi! Zodoende heb ik onderstaande horloge gekocht voor een redelijk prijsje. Echter, ik twijfel ineens over de authenticiteit / echtheid. De verkoper gaf aan dat op de wijzerplaat de “uur” streepjes zijn overgeverfd. Ik zie dat dit is gebeurd.

Ik vind dit geen probleem, vind hem verder wel mooi ( vond ik op moment van aankoop lig…).Er zit wel een echt 565 omega uurwerk in. Verder:

Kan iemand met verstand van zaken iets over dit horloge zeggen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Wat wil je weten? Hij ziet er oke uit maar als de verkoper aangeeft dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt zal dat wel zo zijn.

Dank voor je reactie. Je hebt gelijk. Niet helder. Gaat mij er om of het een originele Omega is ( geen replica oid) Volgens de verkoper komt hij uit 1971. Waarom ik twijfel: de tekst “swiss Made “ staat boven de steepjes op de wijzerplaat. Via bijv. Chroro24 zie ik veel verschillende varianten etc

Fake is hij niet. De vraag is wel hoe origineel hij is. Ik vind het sowieso raar dat er geen “t Swiss made t” staat want er zit wel tritium op de dial. Waarschijnlijk is het zoals de verkoper al aangaf een redial dus.

Dank. Gelukkig is hij dan niet fake. Het tritium is er dan wel vanaf hoor inmiddels. Zit er niet meer op volgens mij. ( is zonder t ervoor en erna dan niet zonder tritium?) Denk inderdaad dat het een zgn samengesteld/ gerestaureerd verhaal is.

1 like

Ik zie hier nog wel allemaal lume zitten :wink: Wijzers lijken wel correct voor het model ook. Het is denk ik alleen een redial en verder wel correct.

Ok,klopt. Dan werken de lumen denk ik geheel niet meer :wink:
Maar waarom er geen t” tjes voorstaan blijft voor mij wat onduidelijk ( heb vast uniek model:)).

Probeer eens heldere foto van de voorkant te maken. Dat schept meer duidelijkheid denk ik.