Vraag over OMEGA SEAMASTER quartz, cal.1342

Hallo ik wil mijn eerste luxe horloge kopen.

Toen is mij oog gevallen op de OMEGA SEAMASTER quartz,cal.1342.Rare dial,serviced.34x39mm. Maar is dit niet een gevalletje to good to be true? Daarom wil ik graag eerst hier om jullie expertise vragen voor mijn allereerste luxe horloge.

Ik ben 20 jaar en heb er zelf nog niet heel veel verstand van. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Quartz Omega, kast ziet er wat gebutst uit en het is verder niet een heel populair (jaren 80?) model met een wijzerplaat die ik persoonlijk niet heel bijzonder of “kenmerkend voor Omega” vind.

Verder is het een vrij klein horloge dat bij je polsen moet passen.

Overall ben ik er niet zo weg van en zou het horloge overslaan, ik zou zelf zoeken naar een ander model en in betere staat.

Prijs lijkt vrij laag maar zĂł populair zijn deze modellen niet: het horloge is Quartz en wordt 40 jaar!

Je moet een beter exemplaar kunnen vinden lijkt mij zo.

3 likes

Dankjewel, dan ga ik verder kijken. Omega heeft zoveel verschillende seamasters dat ik bijna door het bomen het bos niet meer zie.Maar ik wil ook geen frankestein horloge kopen.

Misschien dat andere mensen er hier een andere mening op nahouden? :thinking: :slightly_smiling_face:

Ik zou met jouw budget zoeken naar een vintage mechanische Omega; die worden hier op het forum ook nog wel eens aangeboden dus geduldig verder zoeken!

P.s. vintage quartz is -indien defect- vaak lastig tot niet te repareren en dan moet je -als dat al lukt- via EBay op zoek naar een donor uurwerk.

1 like

Mhh dankjewel. mechanische uurwerken vind ik zelf ook eigenlijk wel leuker. Nog een bepaald model? Ik ben nu naar seamasters aan het kijken omdat ik deze zelf wel gaaf vind maar sta ook open voor andere modelen.

Zal ook zeker dit forum in de gaten houden. Kijk zelf momenteel op Ebay en Chrono24

Ik heb zelf onderstaand horloge 4-5 jaar geleden gekocht. Die zijn nu nog steeds te koop met jouw budget.

Stalen modellen zijn wat duurder en/of met datum.

Onder de streep moet je gewoon binnen jouw budget gaan rondkijken en het forum in de gaten houden en een model kiezen wat jij zelf mooi en passend vind.

Koop je eerste horloge bij een bekende betrouwbare verkoper; het sterft van de Frankenstein Omega’s.

2 likes

Die minutenwijzer van dat ebayhorloge is verbogen? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Scherp gezien! Zijn ook extreem kwetsbaar bij hanteren, die geheel opengewerkte wijzers. Als het lichtgevend materiaal er eenmaal uit is, stelt het qua stevigheid niet veel meer voor.

Ik zie hier op de werkbank bijna alleen maar vintage met wijzers waar al meerdere malen aan gebogen is. Vaak moet ik dat dan nog een keer doen, om aanlopen (vooral tegen elkaar) te voorkomen.

4 likes

Ik ga zeker dit forum in de gaten houden, dank allemaal. Ik hoop dat ik binnenkort mijn eerste Omega kan kopen, heeft me aardig wat bijbaan uurtjes gekost. Maar ik heb interesse in horloges en wil al heel lang een iets luxer horloge. Ik heb nu een Seiko 5 met nato strap.

Nogmaals allemaal bedankt!

2 likes