Vraag over Orient horloge

Goedenavond,

Weet iemand mij uit te leggen hoe onderstaand horloge werkt?


Het is volgens de omschrijving een “Orient Rare 1970s Made in Japan Men’s Full Calendar Automatic Watch V17”

Ik kwam het tegen op chrono24 en vond het wel een gaaf ding.
Zijn alleen de dag en datumaanduiding functioneel en is de rest “voor de sier”? Het lijkt of de onderste ring met jaartallen ook werkt?

Ik ben nog nieuw in het horloge gebeuren en hoop dat jullie iets meer kunnen vertellen. Wellicht heeft iemand ervaring met dit model of merk?

Bij voorbaat dank,
Mark

1 like

Het is een perpetual kalender, ondanks dat de jaartallen niet meer kloppen, kun je de kalenderfunctie nu toch nog gebruiken. Het horloge bestaat ook in uitvoering van Luch.
Een advies, blijf aub weg bij deze verkoper (ook te vinden op ebay), als ik de foto juist herken dan is dit een bekende verkoper die

  • veel frankens verkoopt
  • aan idioterie grenzende prijzen hanteert
6 likes

Exact wat hierboven wordt gezegd, idiote prijzen voor (vaak) samengestelde horloges die zogenaamd NOS zijn. De mooie plaatjes moet je niet intrappen.
Deze zijn goed te vinden in nette staat voor rond de €100-125 mocht je het een leuk model vinden. Zijn er in een hoop verschillende kleurstellingen en wijzerplaat varianten.

Ok bedankt allebei voor jullie uitgebreide antwoord. Dan ga ik hem zeker niet via deze handelaar kopen. Ik hou mijn ogen open voor een betere aanbieding.
Groet, Mark